Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinna posiadać osoba prowadząca zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?
Wprowadząjąc zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne do rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej – stawodawca nie określił żadnych wymaganych kwalifikacji do ich prowadzenia. Natomiast z charakteru tych zajęć wynika, że mogą je prowadzić przede wszystkim szkolni specjaliści czyli pedagog szkolny oraz psycholog szkolny w ramach udzielanej przez siebie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz nauczyciel, który posiada kwalifikacje z zakresu socjoterapii.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Placówka niepubliczna - OREW. Mamy chętną osobę do podjęcia studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki i przygotowania pedagogicznego. Osoba ma studia magisterskie z kierunku zarządzanie zasobami ludzkimi. Czy po skończeniu tych dwóch podyplomowych będzie mogła zostać nauczycielem?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka nauczania początkowego której brakuje roku do wieku emerytalnego przebywa aktualnie na urlopie zdrowotnym, od 1 września nie będzie możliwości zatrudnienia jej na wcześniejszym stanowisku stąd pytanie: Czy mogę przenieść ją do świetlicy i pozostawić jej pensum 18 godzin?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole funkcjonuje oddział specjalny z uczniami z upośledzeniem w stopniu lekkim. Jest to klasa z uczniami klas I, II, IV, VII. Nauczyciel dyplomowany zatrudniony od 01.09.2017 r. w wymiarze 14/18 godzin tygodniowo ma przydzielone 13/18 godzin w szkole i 1/18 w klasie - oddziale specjalnym, w której są uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy? Jeżeli tak to w jakiej wysokości? Dyrektor szkoły – nauczyciel mianowany - realizuje godziny dydaktyczne w wymiarze 3/18 w w/w oddziale specjalnym prowadząc zajęcia rewalidacyjne. Jest to pensum ustalone przez organ prowadzący szkołę dla dyrektora. Czy dyrektorowi należy się dodatek za trudne warunki pracy? Jeżeli tak to w jakiej wysokości? Inni nauczyciele przedmiotowi (np. nauczyciel wychowania fizycznego) mają przydzielone 21/18 godzin tygodniowo, w tym 17/18 w szkole i 4/18 w w/w oddziale specjalnym. Czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy za 4/18? Jeżeli tak to w jakiej wysokości?
Przedstawiam rozdział z Uchwały Rady Miasta w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół p przedszkoli w sprawie dodatku za trudne warunki pracy.
§ 8 1. Nauczycielom pracującym w trudnych lub uciążliwych warunkach pracy dla zdrowia przysługują z tego tytułu dodatki. 2. Za pracę w trudnych warunkach uznaje się prowadzenie przez nauczycieli: a/ zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzoną w stopniu głębokim, b/ zajęć dydaktycznych i wychowawczych w klasach specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego, c/ prowadzenie nauczania indywidualnego w domu ucznia, zakwalifikowanego do takiego kształcenia. 3. Nauczycielom przysługuje dodatek w wysokości: za prace w trudnych warunkach – 20% wynagrodzenia zasadniczego. 4. Dodatek za trudne lub uciążliwe warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy, za którą dodatek jest związany oraz w okresie nie wykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego. 5. Nauczycielom prowadzącym indywidualne nauczanie w domu ucznia oraz dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego przysługuje dodatek w wysokości 20 % stawki godzinowej za każdą przepracowana godzinę. 6. Dodatki przysługują w takiej części, w jakiej godziny pracy w trudnych, warunkach pracy pozostają do obowiązującego wymiaru godzin. 7. Dodatki wypłaca się z dołu za czas faktycznego wykonywania pracy § 14 ustalenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla nauczycieli, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkole: 1. dyrektor szkoły liczącej 17 i więcej oddziałów – 3 godz.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniając nowego nauczyciela na 7/18 etatu historii i 9/26 świetlicy jak powinna wyglądać umowa?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nie mamy nauczyciela do zajęć doradztwa zawodowego w klasie siódmej. Czy może uczyć pedagog lub psycholog?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe