Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są prawne możliwości poszerzenia oferty szkoły specjalnej, która zajmuje się uczniami upośledzonymi w stopniu lekkim i umiarkowanym?
Aby rozszerzyć ofertę szkoły specjalnej należy określić zmiany w arkuszu organizacji szkoły, który to arkusz składa się do 30 kwietnia każdego roku. Konieczne jest również uaktualnienie zapisów statutu szkoły określających organizację szkoły po zmianach.
W pierwszej kolejności należy planowane zmiany wprowadzić do arkusza organizacji
W celu poszerzenia oferty edukacyjnej należy odpowiednie zmiany określić w arkuszu organizacji szkoły zgodnie (w przypadku szkoły podstawowej) z § 10 ust. 1 załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, bowiem szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora szkoły, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach
w sprawie ramowych planów nauczania.
Arkusz organizacji szkoły należy złożyć do organu prowadzącego szkołę do 30 kwietnia każdego roku. Jest on zatwierdzany przez organ prowadzący do 30 maja danego roku.
Konieczne jest uaktualnienie zapisów statutu szkoły
Ponadto konieczne jest uaktualnienie zapisów statutu szkoły określających organizację szkoły po zmianach (§ 4 cyt. rozporządzenia). Warto pamiętać, że liczba uczniów w oddziale specjalnym jest ściśle określona i zależy od rodzaju niepełnosprawności uczniów (§ 5 ust. 3 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, bardzo proszę o pomoc.
Nauczyciel do końca bieżącego roku szkolnego chce odejść na urlop zdrowotny, w maju podpisze ograniczenie etatu, jak w związku z tym będzie miał płacone od września (z pełnego wymiaru godzin, czy z ograniczenia)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 10 października (bieżącego roku szkolnego) w klasie II gimnazjum jest uczeń, który realizował obowiązek szkolny w innym gimnazjum. Nastąpił problem, gdyż w poprzedniej szkole, w klasie I, nie miał przedmiotów takich jak: fizyka, informatyka, chemia, WOS, plastyka i muzyka. Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 20 lutego 2004 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednego typu szkół do innych (Dz. U. z 2004 r. Nr 26 poz. 232, z późn. zmianami)nie zdaje on egzaminu klasyfikacyjnego z plastyki i muzyki. Wobec powyższego rozumiem, że zalicza on fizykę, WOS, informatykę i chemię, a co z plastyką i muzyką? U nas uczniowie realizowali treści programowe w klasie I. Jakie oceny z tych przedmiotów mamy wpisać na świadectwie ukończenia szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gimnazjum zostanie 1 .09. włączone do szkoły podstawowej. Jak to się ma do wyborów samorządu szkolnego w dawnym gimnazjum (przecież nadal pozostają klasy II i III), co z wyborami pocztów flagowego i sztandarowego na kolejny rok? Jak powinny odbywać się posiedzenia rady pedagogicznej - razem czy osobno z podstawówką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z epidemią koronawirusa w przedszkolu niepublicznym prowadzone są zajęcia zdalne. Czy należy wprowadzić zmiany w dokumentach organizacyjnych przedszkola? I jak tego dokonać, jeśli kadra przebywa na zasiłkach opiekuńczych na dzieci? Czy takie zmiany może wprowadzić dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzimy Szkołę Podstawową i oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej. Z naszej wiedzy i uzyskanych informacji do oddziału przedszkolnego mogą uczestniczyć dzieci 5-6 letnie w grupie starszej i 3-4 latki w grupie młodszej. Tak też planujemy prowadzić zajęcia w naszym oddziale przedszkolnym. Czy jest to zgodne z przepisami? Czy od 1 września 2014 r. nastąpi automatyczne przekształcenie oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Zespół tych placówek? Czy oznacza to, że do oddziału przedszkolnego będzie można przyjmować dzieci młodsze niż 5 letnie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe