Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam polonistkę, która dostarczyła mi świadectwo kursu kwalifikacyjnego " do prowadzenia zajęć dydaktycznych ze sztuki, plastyki i muzyki". W przydziale czynności na następny rok otrzymała m.in j.polski, muzykę, plastykę i zajęcia artystyczne, chór i zajęcia instrumentalne. Nauczycielka poinformowała mnie, że nie podejmuje się prowadzenia chóru i zajęć instrumentalnych, ponieważ na kursie nie uczono jej gry na instrumencie. Mam problem czy mogę jej powierzyć nauczanie muzyki, skoro jak sama twierdzi nie umie grać, a w podstawie programowej przedmiotu muzyka III etap edukacyjny w komentarzu jest zapis:" Podstawa programowa nakłada na nauczyciela obowiązek zrealizowania wszystkich zawartych w niej treści i wykształcenia zakładanych umiejętności ucznia" i " w nauczaniu przedmiotu szczególne znaczenie posiada aktywność muzyczna nauczyciela, który musi umieć grac i śpiewać, prowadzić zespół muzyczny, inspirować twórczą aktywność uczniów". Dylemat czy przydzielić muzykę czy też nie. Jeśli tak to jak się zabezpieczyć, żeby nauczycielka zrealizowała podstawę programowa z przedmiotu muzyka.
Treści nauczania - wymagania szczegółowe z przedmiotu muzyka dla III etapu edukacyjnego obejmują m.in. grę lub śpiew (forma aktywności muzycznej powinna być dostosowana do możliwości i zainteresowań ucznia i realizowana przede wszystkim w zespole) ze słuchu (powtarza wzór lub powtarza i odtwarza wzór z pamięci) oraz z nut piosenek młodzieżowych i turystycznych, pieśni historycznych, patriotycznych, ludowych oraz popularnych melodii i tematów z literatury muzycznej, akompaniamentów do piosenek, kanonów i prostych melodii dwugłosowych.
Zalecane warunki i sposób realizacji przdmiotu muzyka na III etapie edukacyjnym:
Nauczyciel w realizacji przedmiotu powinien dążyć do otwierania uczniów na świat muzyki, rozbudzać i wspierać ich muzyczne zainteresowania oraz wskazywać przyjemność, jaką daje czynne lub bierne obcowanie z muzyką.
Szkoła powinna stwarzać warunki do obcowania z "żywą" muzyką poprzez udział uczniów w koncertach i spektaklach muzycznych, organizowanych w szkole i poza szkołą, oraz do publicznej prezentacji umiejętności muzycznych uczniów.
Zalecane jest prowadzenie zajęć z muzyki w pracowni wyposażonej w:
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel mający uprawnienia do nauczania przyrody w SP może uczyć biologii w ośmioklasowej SP?
- Asystent nauczyciela - serdecznie proszę o informację czy względem stanowiska asystenta nauczyciela nastąpiły w tym roku jakieś zmiany? Czy w dalszym ciągu będzie możliwym zatrudnianie pracowników na to stanowisko?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy chcąc przekształcić stanowisko pracy z sekretarza szkoły na sekretarkę muszę wysłać do uzgodnienia tę propozycję do reprezentatywnych związków zawodowych? W aneksie do regulaminu wynagradzania znajduje się informacja o wykazie stanowisk w naszej szkole.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o opinię dotyczącą wymaganych kwalifikacji nauczyciela. Otrzymałam od Rodzica ucznia orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na zespół Aspergera. W związku z powyższym zobowiązana jestem zatrudnić nauczyciela wspierającego (Szkoła, którą kieruję jest szkołą podstawową ogólnodostępną). Czy osoba, która posiada dyplomy ukończenia:
1. Kolegium Nauczycielskiego - specjalność Pedagogika specjalna - resocjalizacja i wychowanie fizyczne (w zaświadczeniu dotyczącym tytułu zawodowego wydanym przez Kolegium Nauczycielskie jest informacja, że uzyskał tytuł nauczyciela); 2. Studiów zawodowych - tytuł licencjat - kierunek Pedagogika w zakresie pedagogika rewalidacyjna. (Praktyki zawodowe realizowane w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii) posiada kwalifikacje wymagane od nauczyciela, o których mowa w § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1113)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zwolniliśmy nauczyciela mianowanego po 182 dniach zwolnienia lekarskiego i okresie pobierania świadczenia rehabilitacyjnego - zgodnie z art. 23.1 pkt 2 KN. Obecnie ów nauczyciela w sądzie ubiega się o przywrócenie do pracy, czy ma ku temu podstawy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe