Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne  Treści nauczania - wymagania szczegółowe z przedmiotu muzyka dla III etapu edukacyjnego obejmują m.in.  grę lub śpiew (forma aktywności muzycznej powinna być...

PORADA PRAWNA

Mam polonistkę, która dostarczyła mi świadectwo kursu kwalifikacyjnego " do prowadzenia zajęć dydaktycznych ze sztuki, plastyki i muzyki". W przydziale czynności na następny rok otrzymała m.in j.polski, muzykę, plastykę i zajęcia artystyczne, chór i zajęcia instrumentalne. Nauczycielka poinformowała mnie, że nie podejmuje się prowadzenia chóru i zajęć instrumentalnych, ponieważ na kursie nie uczono jej gry na instrumencie. Mam problem czy mogę jej powierzyć nauczanie muzyki, skoro jak sama twierdzi nie umie grać, a w podstawie programowej przedmiotu muzyka III etap edukacyjny w komentarzu jest zapis:" Podstawa programowa nakłada na nauczyciela obowiązek zrealizowania wszystkich zawartych w niej treści i wykształcenia zakładanych umiejętności ucznia" i " w nauczaniu przedmiotu szczególne znaczenie posiada aktywność muzyczna nauczyciela, który musi umieć grac i śpiewać, prowadzić zespół muzyczny, inspirować twórczą aktywność uczniów". Dylemat czy przydzielić muzykę czy też nie. Jeśli tak to jak się zabezpieczyć, żeby nauczycielka zrealizowała podstawę programowa z przedmiotu muzyka.

 

Treści nauczania - wymagania szczegółowe z przedmiotu muzyka dla III etapu edukacyjnego obejmują m.in.  grę lub śpiew (forma aktywności muzycznej powinna być dostosowana do możliwości i zainteresowań ucznia i realizowana przede wszystkim w zespole) ze słuchu (powtarza wzór lub powtarza i odtwarza wzór z pamięci) oraz z nut piosenek młodzieżowych i turystycznych, pieśni historycznych, patriotycznych, ludowych oraz popularnych melodii i tematów z literatury muzycznej, akompaniamentów do piosenek, kanonów i prostych melodii dwugłosowych.

Zalecane warunki i sposób realizacji przdmiotu muzyka na III etapie edukacyjnym: 

Nauczyciel w realizacji przedmiotu powinien dążyć do otwierania uczniów na świat muzyki, rozbudzać i wspierać ich muzyczne zainteresowania oraz wskazywać przyjemność, jaką daje czynne lub bierne obcowanie z muzyką.
Szkoła powinna stwarzać warunki do obcowania z "żywą" muzyką poprzez udział uczniów w koncertach i spektaklach muzycznych, organizowanych w szkole i poza szkołą, oraz do publicznej prezentacji umiejętności muzycznych uczniów.
Zalecane jest prowadzenie zajęć z muzyki w pracowni wyposażonej w:

1) instrumenty muzyczne: perkusyjne, instrumenty klawiszowe (tradycyjne lub elektroniczne), instrumenty dęte, instrumenty strunowe;
2) sprzęt do odtwarzania, nagrywania i nagłaśniania dźwięku, komputer z dostępem do Internetu i oprogramowaniem muzycznym;
3) bibliotekę muzyczną (nuty, śpiewniki, podręczniki) i fonotekę.
 
Formalnie nauczycielka posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć. O tym, czy ze względu na brak potrzebnych umiejętności, przydzielić jej lub nie prowadzenie zajęć decyduje dyrektor szkoły, który jest odpowiedzialny za realizację podstawy programowej oraz poziom dydaktyczny szkoły.
 

 

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT