Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne  Państwa pytanie wzbudziło wśród ekspertów wiele wątpliwości. Przekazuję wniosek z korespondecji jaką z nimi przeprowadziłem: Ten ustęp...

PORADA PRAWNA

14 września 2010 Prawo oświatowe

Na moje pytanie z dnia 3 września 2010 r.: "Z rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji w § 12 został uchylony ust. 5. Czy to oznacza, że nie trzeba wpisywać ocen, dat i klasy w pełnym brzmieniu? Czy nie trzeba "wykreślać" niewypełnionych rubryk?" otrzymałem odpowiedź w Waszym serwisie: "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ze zm. z dn. 16 lipca 2009 r.: 14) § 12 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 lipca 2009 r. (Dz.U.09.116.977) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 sierpnia 2009 r.: 9) w § 12: b) ust. 5 otrzymuje brzmienie: "5. Oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania, klasę i miesiąc urodzenia ucznia wpisuje się wyrazami w pełnym brzmieniu bez stosowania skrótów. W rubryce, która nie jest wypełniona, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku niewypełnienia kilku kolejnych rubryk można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszej i ostatniej wolnej rubryki, w których wstawia się poziome kreski. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych wpisuje się "zwolniony(a)". W przypadku nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych wpisuje się "nieklasyfikowany(a)".". Jest to cytat z obowiązującego rozporządzenia." Chciałbym jednak zaznaczyć, że ostatnie zmiany we wspomnianym rozporządzeniu weszły w życie w dniu 1 września 2010 r. a nie w lipcu 2009 r.

 

Państwa pytanie wzbudziło wśród ekspertów wiele wątpliwości. Przekazuję wniosek z korespondecji jaką z nimi przeprowadziłem:

 

Ten ustęp rzeczywiście został skreślony rozporządzeniem z 2010 roku, więc nie obowiązuje.
Nie znaczy to jednak, że np. w arkuszu ocen nie będziemy wpisywać klasy/semestru słownie, czy też ocen. Nie znaczy to też, że nie będziemy wpisywać "zwolniony", "nieklasyfikowany" - jakby się wydawało po lekturze tego przepisu wykonawczego . Te sprawy regulują inne przepisy (np. rozp. z 30.04.07 r. ze zm.), dlatego prawdopodobnie ustawodawca zrezygnował z tych zapisów tu, tj. w ust. 5 paragrafu 12.

Kolejnym rozporządzeniem, które jednak narzuca wpisywanie (do arkusza ocen) słownie klasę, semestr jest rozp. z dn. 28.05.2010, a konkretnie zał. nr 2 "Wykaz wzorów świadectw, dyplomu, suplementu, zaświadczeń i innych druków szkolnych" (np. MEN-I/39/2).

I tak można doszukiwać się reszty szczegółów z uchylonego ustępu w innych przepisach.


Reasumując: ten ustęp nie obowiązuje. I tylko tak mogę odpowiedzieć na to pytanie.

Mam nadzieję, że taki komentarz wyczerpuje Państwa pytanie. W przypadku gdybyście mieli Państwo dalsze wątpliwości - proszę o kontakt. Będziemy drążyć temat, starając się wypracować klarowne stanowisko.

 

pozdrawiam serdecznie

Mateusz Drzewiecki

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT