Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Placówka (Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii) całodobowa ogrodzona jest płotem i ma dwie bramy wjazdowe. Jedna brama z tyłu budynku jest otwarta od 6:00 do 16:00 ze względu na dostawców towaru. Brama główna jest zamknięta, ponieważ niedaleko jest boisko, a za bramą ulica. Otrzymałam pismo od Związków zawodowych solidarność że łamię prawo i zagrażam życiu i zdrowiu dzieci bo zamknęłam bramę wjazdową i w razie wypadku nie wjedzie pogotowie (klucz od bramy jest udostępniony w pomieszczeniu na parterze, pomieszczenie nie jest zamykane). Doskonale wiem, że chodzi o brak możliwości wjazdu na teren boiska prywatnymi samochodami stąd to pismo. Jednak związki powołują się na przepisy ppoż i bhp, ja jednak zapisu nakazującego otwarcie bramy nie znalazłam. Proszę o podstawę prawną i wyjaśnienie jak z tą bramą powinno być?
Zgodnie z § 4 ust. 2 pkt 4 lit. rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109, poz. 719) właściciele, zarządcy lub użytkownicy budynków oznaczają zgodnie z Polską Normą miejsca lokalizacji kluczy do wyjść ewakuacyjnych. Przepis dopuszcza zamykanie drzwi/bram na drogach ewakuacyjnych od strony ewakuacji na klucz. W razie wątpliwości, czy w przypadku konkretnej placówki oświatowej zamknięcie bramy nie narusza zasad ochrony przeciwpożarowej, warto zasięgnąć opinii straży pożarnej. Skoro klucz do bramy znajduje się w dostępnym miejscu, nie można zasadnie twierdzić, że uniemożliwi wjazd pogotowia. Dodatkowo jeśli pracownicy po zakończeniu pracy mają możliwość opuszczenia terenu placówki inną bramą, bezzasadnie jest podnoszony zarzut naruszenia zasad bhp.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń realizuje część zajęć z j. polskiego z klasą, a jedną godzinę indywidualnie. Czy na zajęcia indywidualne potrzebny jest osobny dziennik? Jest to dodatkowa godzina nauczyciela.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia dodatkowe takie jak religia i język niemiecki mogą odbywać się w czasie bezpłatnego pobytu dziecka w przedszkolu tj. w czasie 5 godzinnego bezpłatnego pobytu dziecka w przedszkolu tzw. realizacja podstawy programowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Na rok szkolny 2018/2019 zostało zapisanych czterech uczniów do klasy pierwszej. Czy jest zasadność tworzenia klasy pierwszej, czy raczej należałoby połączyć klasę I z klasą II, w której jest 14 uczniów? Łączenie dotyczyłoby tylko przedmiotów takich jak edukacja muzyczna, plastyczna, wychowanie fizyczne i zajęcia komputerowe. Czy przepisy prawa interpretują taką sytuację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Świadectwo ukończenia szkoły zostało wydane w 2003 r. Uczeń dziś zgłosił błąd daty urodzenia. Czy uczniowi wystawić duplikat czy poprawiony oryginał- dyrektor który podpisał świadectwo nie pracuje. Proszę o odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe