Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne W przepisach ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty już od dawna nie występuje zwrot „plenarne” zebranie rady pedagogicznej ( art. 40), gdyż zebranie rady...

PORADA PRAWNA

17 stycznia 2016 Inne

Plenarne posiedzenie rady pedagogicznej-przykładowy porządek.

W przepisach ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty już od dawna nie występuje zwrot „plenarne” zebranie rady pedagogicznej ( art. 40), gdyż zebranie rady pedagogicznej zawsze odbywa się w pełnym składzie. Określenie „posiedzenie” nie zostało zaczerpnięte z przepisów, bo przepisy w tej kwestii zawsze stanowiły o „zebraniu rady pedagogicznej”.

Zebrania rady pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy dyrektora szkoły lub placówki, rady szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę albo co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej. Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem rady. Dyrektor szkoły lub placówki przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły. Oznacza to, że w ustawie używana terminologia to: zebrania rady pedagogicznej (nie: posiedzenia, obrady, spotkania itp.). Przykładowe wzory, o których mowa w pytaniu znajdują się na naszej stronie www.

Dokument: Przykładowy porządek zebrania rady pedagogicznej w związku z klasyfikowaniem uczniów.

1. Powitanie, sprawdzenie quorum, powołanie protokolanta. 2. Przyjęcie porządku obrad.3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego zebrania.4. Przypomnienie podstaw prawnych dotyczących:a. klasyfikacji/oceniania/promowania, b. zasad prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, w tym wypełniania świadectw, arkuszy ocen. 5. Przedstawienie wyników klasyfikacji. 6. Podjęcie uchwały w sprawie wyników klasyfikacji i promowania. 7. Wnioski, przyjęcie wniosków.8. Sprawy różne, między innymi:1) organizacja działań związanych z zakończeniem roku szkolnego,2) bezpieczeństwo i atrakcyjne zajęcia do końca roku szkolnego,3) przygotowanie do podsumowania pracy szkoły (wnioski, ew. sprawozdania, raporty, odpowiedzialni).

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 40, art. 41.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT