Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracodawca ( szkoła) zatrudnił pracownika na umowę o pracę na czas określony na okres 6 miesięcy tj. od 01.03.2016 do 31 .08.2016 r. (umowa w ramach robót publicznych). Następnie zawarł z nim kolejną umowę - tym razem na trzy miesiące: od 1.08 2016 r. do 31.11. 2016 r. Po zakończeniu umowy i upływie ponad 2 lat - pracodawca chce zawrzeć kolejną umowę na okres od 1.03. 2019 r. do 28.02. 2020 r.(umowa w ramach robót publicznych). Czy zgodnie z przepisami Kodeksu pracy, ta trzecia umowa na czas określony staje się z mocy prawa umową na czas nieokreślony?
Zgodnie z art. 251 § 1 kodeksu pracy, okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony, a także łączny okres zatrudnienia na podstawie umów o pracę na czas określony zawieranych między tymi samymi stronami stosunku pracy, nie może przekraczać 33 miesięcy, a łączna liczba tych umów nie może przekraczać trzech. Pracodawca może więc zawrzeć z tym samym pracownikiem 3 umowy na czas określony, a dopiero czwarta będzie traktowana jako umowa na czas nieokreślony, chyba że łącznie umowy takie przekroczą 33 miesiące. Wówczas od dnia następującego po upływie 33 miesiąca pracownik jest zatrudniony na czas nieokreślony. W opisanym przypadku umowy nie wyczerpują w/w limitów.
Ponadto, zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z dnia 10.10.2002 r. I PKN 546/01, przepis art. 251 k.p. nie ma zastosowania do umów o pracę zawieranych z bezrobotnymi w ramach ich zatrudnienia przy robotach publicznych.
Powyższy wyrok dotyczy wprawdzie wcześniej obowiązujących przepisów, jednak jego treść wydaje się wciąż aktualna ze względu na obecne przepisy ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, zgodnie z którą zatrudnienie bezrobotnych w ramach robót publicznych następuje zawsze na czas określony - w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 1 września br. zatrudniamy nauczyciela w szkole na 3/22 etatu. Nauczyciel pracuje jednocześnie w trzech szkołach, a my jesteśmy dla niego czwartym pracodawcą. W umowie o pracę popełniliśmy błąd przyznając dodatek za wysługę lat ze szkoły, która jest podstawowym miejscem pracy nauczyciela. W jaki sposób powinniśmy sprostować ten błąd.Jak postąpić jeżeli nauczyciel odmówi współpracy.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od 01 września 2016 nauczyciel będzie przebywał na urlopie dla poratowania zdrowia do dnia 30.06.2017. Na ten czas zatrudniam nauczyciela na zastępstwo. Nauczyciel zatrudniany ma stopień awansu zawodowego stażysta. Pytanie czy w takiej formie zatrudnienia nauczyciel odbywa staż na nauczyciela kontraktowego?
- Witam!
Zatrudniam nauczyciela kontraktowego w wymiarze 1/2 etatu
6 godzin bez kwalifikacji za zgodą kuratora oświaty a 3 godziny świetlica, czyli zgodnie z kwalifikacjami. Jak sformułować umowę i jak płacić nauczycielowi ? Z poziomu stażysty 9 godzin, czy uwzględnić 6 stażysta a 3 kontraktowy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest zatrudniony w dwóch szkołach, łącznie na mniej niż etat, ale więcej niż pół etatu. Jak powinna wyglądać procedura wystawiania oceny dorobku zawodowego w takim przypadku? W jakim stopniu dyrektor szkoły prowadzącej staż nauczyciela może korzystać z opinii rady rodziców drugiej szkoły oraz dyrektora drugiej szkoły?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję jako nauczyciel mianowany w szkole na cały etat 13 lat pracy. Prowadzę od września przedszkole niepubliczne i żłobek. Od września 2014r. chciałabym pójść na urlop dla poratowania zdrowia. Co bym musiała zrobić, aby nie zamykać placówki i nie zawieszać jej prowadzenia i czy w ogóle mogę na niego pójść.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe