Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
PROSZĘ O INFORMATYZACJĘ NA TEMAT KWALIFIKACJI NAUCZYCIELA DO NAUCZANIA MATEMATYKI W GIMNAZJUM. UKOŃCZONE STUDIA WYŻSZE ZAWODOWE (INŻYNIERSKIE) -TECHNOLOGIA ŻYWIENIA-ART W OLSZTYNIE-05.07.1991r;STUDIA PODYPLOMOWE- EDUKACJA MATEMATYCZNA - OSW W OLSZTYNIE-21.06.2009 R.; KURS PEDAGOGICZNY-1993 r. DZIĘKUJĘ
Ukończenie edukacji matematycznej w Olsztyńskiej Szkole Wyższej daje kwalifikacje do nauczania matematyki, jednak nie we wszystkich typach szkół. Z informacji samej OSW wynika, że są to studia przeznaczone dla osób, które ukończyły już wcześniej inny kierunek pokrewny i w zależności od uzyskanego tytułu: absolwenci studiów licencjackich uzyskują przygotowanie do pracy w przedszkolach i szkołach podstawowych, natomiast absolwenci studiów magisterskich do pracy we wszystkich typach szkół.
Skoro nauczyciel nie jest absolwentem studiów magisterskich, nie posiada kwalifikacji do nauczania matematyki w gimnazjum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna rozwiązania stosunku pracy z nauczycielem zatrudnionym w pełnym wymiarze godzin na podstawie mianowania zatrudnionym w Zespole Szkół w skład którego wchodzą wygaszane oddziały gimnazjum (przekształcenie w szkołę podstawową), szkoła podstawowa, technikum oraz branżowa szkoła I stopnia- w tym szkoły specjalne. Czy należy stosować art. 20 KN, czy art. 225 przepisy wprowadzające ustawę Prawo Oświatowe?
- Obecnie mam III klasę integracyjną, jaki w związku ze zmianami będzie status klasy IV oraz nauczyciela wspomagającego?
- Czy można podpisać umowę z nauczycielem na czas nieokreślony, gdy raz ma 16/18 etatu, raz 10/18, czy 5/18? Jakie musi być zagwarantowane minimum zatrudnienia przy takiej formie zatrudnienia, czy ta forma jest możliwa? Proszę o podstawę prawną.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam i proszę o poradę. Zatrudniam nauczyciela w klasie 0 (przy szkole jest oddział 0) na cały etat 22/22, który uczy jeszcze 3/18 godziny (plastyki i muzyki - zajęcia łączone). Czy te godziny mogę liczyć jako nadliczbowe odpracowane, czy musi być osobna umowa.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy nauczyciel dyplomowany (zatrudniony na podstawie mianowania), który ukończył studia magisterskie na kierunku zootechnika od 1 września 2017r. będzie posiadał kwalifikacje do nauczania w szkole podstawowej biologii (dot. szkoły, w której nauczyciel jest aktualnie zatrudniony)? Nauczyciel ten rozpoczął pracę w szkole w 1994 r. jako nauczyciel biologii.; 2. Czy nauczyciel mianowany (zatrudniony na podstawie mianowania), który ukończył studia magisterskie na kierunku pedagogika ze specjalnością animator i menedżer kultury oraz posiada dyplom ukończenia studiów podyplomowych w zakresie oligofrenopedagogiki od 1 września 2017r. będzie mógł być nadal zatrudniony (dot. szkoły, w której nauczyciel jest aktualnie zatrudniony) na stanowisku nauczyciela wspomagającego?; 3. Czy nauczyciel kontraktowy, który ukończył studia magisterskie na kierunku ekonomia i posiada dyplom ukończenia studiów podyplomowych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej od 1 września 2017r. będzie mógł być w dalszym ciągu zatrudniony na stanowisku nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej(dot. szkoły, w której nauczyciel jest aktualnie zatrudniony)?; 4. Czy nauczyciel opisany w punkcie 3. po ukończeniu studiów podyplomowych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej będzie miał kwalifikacje do pracy w klasach I-III, czy konieczne jest ukończenie przez niego studiów min. na poziomie licencjatu?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe