Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie podstawy prawnej z obowiązującymi przepisami do przeprowadzenia rekrutacji w bursach w roku szkolnym 2018/2019.
Rekrutacja do publicznych placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (burs, internatów) na rok szkolny 2018/2019 odbywa się na podstawie przepisów:
1) rozdziału 6 Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 zpóźn.zm.), a w szczególności na podstawie art.145 tej ustawy;
2) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2016r. poz.610);
3) uchwały nr … Rady Powiatu … z dnia … w sprawie ustalenia zasad i kryteriów rekrutacji do placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, dla których organem prowadzącym jest Powiat … ( uchwała określa kryteria, liczbę punktów za spełnienie kryteriów, dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie pewnej kwestii związanej z naborem , który będę prowadził w swojej szkole we wrześniu 2019.
Jest to szkoła dla dorosłych i będę robił nabór na pierwszy semestr Liceum Ogólnokształcącego. Czy w takim układzie muszę nową klasę otworzyć w cyklu 4 letnim wg nowych zasad czy też jeszcze po staremu czyli w cyklu 3 letnim?
Będę wdzięczny za podanie podstawy prawnej związanej z odpowiedzią.
Z powazaniem,
Hubert Skrzyński
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń uczęszczający do szkoły muzycznej jest zwolniony z muzyki w szkole podstawowej? Jeśli, tak proszę podać podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziękuję za odpowiedź ale chodzi właśnie o to na jakiej podstawie mogę wpisać do statutu możliwość przyjmowania innych osób niż młodzież i wychowawcy. Przecież nie ma o tym mowy w rozporządzeniu z 12 maja 2011 r. Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy III realizuje w trybie indywidualnego toku nauki program klasy III i IV. Czy uczeń jest wpisany do dziennika klasy III i dodatkowo ma założony dziennik indywidualnego nauczania, gdzie dokumentuje się przedmioty i godziny dot. ITN? Czy wychowawca klasy III jest również opiekunem ITN? Czy też uczeń ma wychowawcę klasy III i może mieć innego opiekuna? Czy to dyrektor ustala tygodniowy wymiar ITN - w zakresie ilości godzin i rodzajów przedmiotów? Czy taki uczeń z klasy III na koniec semestru i koniec roku szkolnego będzie musiał zdawać egzamin klasyfikacyjny z przedmiotów klasy IV, a z przedmiotów klasy III nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie nauczyciela współorganizującego kształcenie. Uczeń posiada orzeczenie o niedosłuchu (z klucza nie otrzyma nauczyciela wspomagającego- brak sprzężenia lub autyzmu). Na etapie diagnozy nie wskazano potrzeby zatrudnienia dodatkowego nauczyciela w celu współorganizowania kształcenia ucznia z niedosłuchem. Szkoła po około roku widzi taką potrzebę. Zwróciła się do poradni o modyfikację orzeczenia oraz wpisanie nauczyciela wspomagającego, aby dyrektor szkoły mógł o niego zawnioskować do organu prowadzącego. Czy konieczne jest uchylanie orzeczenia, czy dyrektor po uprzednim dokonaniu przez specjalistów wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia może sam zawnioskować o nauczyciela wspomagającego? Czy trzeba ująć taki zapis w orzeczeniu? Jak to prawnie wygląda? Dzieciom z niedosłuchem nauczyciel wspomagający nie przysługuje z klucza, jedynie za zgodą OP.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe