Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Można przyjąć różne rozwiązania, poniższe jest jedynie propozycją, którą można zmodyfikować na potrzeby własnej szkoły.Rodzic lub prawny opiekun składa w szkole...

PORADA PRAWNA

15 stycznia 2014 Prawo oświatowe

Proszę o pomoc w następującej sprawie: W dniu 27.11.2013 r. poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydała opinię o uczniu uczęszczającym do kl.I naszego gimnazjum. W niniejszej opinii została stwierdzona dysleksja głęboka. Jednym ze wskazań jest zwolnienie ucznia z nauki z jednego języka obcego. W związku z tym mam następujące pytanie: Jak mam przeprowadzić zwolnienie ucznia z jednego języka w środku roku szkolnego, aby to było zgodne z prawem oświatowym? Jak formalnie należy to przeprowadzić?

Można przyjąć różne rozwiązania, poniższe jest jedynie propozycją, którą można zmodyfikować na potrzeby własnej szkoły.

Rodzic lub prawny opiekun składa w szkole pisemny wniosek wraz z oryginałem opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej/poradni specjalistycznej. Dyrektor szkoły wydaje pisemną decyzję wraz z uzasadnieniem o zwolnieniu ucznia z nauki drugiego języka w terminie do 7 dni roboczych od daty wpływu wniosku. Rodzic/prawny opiekun potwierdza odbiór decyzji osobiście w sekretariacie szkoły lub w inny sposób przyjęty przez szkołę. Nauczyciel uczący języka po otrzymaniu informacji od dyrektora, odnotowuje zwolnienie w dzienniku lekcyjnym, natomiast wychowawca - w pozostałej dokumentacji przebiegu nauczania. Uczeń zwolniony z danych zajęć edukacyjnych ma obowiązek być obecny na lekcjach z języka lub przebywać w świetlicy (ew. osobisty odbiór dziecka ze szkoły w przypadku, gdy są to ostatnie lekcje ucznia) – szkoła przyjmuje odpowiednie rozwiązanie, uzgodnione z rodzicem.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie z dnia 31 marca 2009 r. zmieniające zapisy (rozporządzenia z 31.04.2007 r.) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych: 1) w § 10 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1. Dyrektor szkoły, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) oraz na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej, spełniającej warunki, o których mowa w art. 71b ust. 3b ustawy, zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, ze sprzężonymi niepełnosprawnościami lub z autyzmem z nauki drugiego języka obcego. Zwolnienie może dotyczyć części lub całego okresu kształcenia w danym typie szkoły”.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT