Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ nie wiemy, jaki jest wynik podsumowania osiągnięć ucznia – mimo jego absencji. Nie znamy też zapisów statutowych,...

PORADA PRAWNA

08 stycznia 2014 Prawo oświatowe

Proszę o poradę z zakresu klasyfikowania ucznia klasy I szkoły podstawowej. Czy uczeń klasy I SP mający ponad 50% nieobecność w szkole w I semestrze na języku angielskim może być nieklasyfikowany z tego przedmiotu ?

Nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ nie wiemy, jaki jest wynik podsumowania osiągnięć ucznia – mimo jego absencji. Nie znamy też zapisów statutowych, do których odsyła rozporządzenie.Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, i zachowania ucznia oraz ustaleniu - według skali określonej w statucie szkoły - śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.Zapis rozporządzenia stwierdza ogólnie, że uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny. Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności lub na wniosek jego rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Termin egzaminu klasyfikacyjnego uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).Oznacza to, że Rada Pedagogiczna nie klasyfikuje ucznia, który nie posiada ocen umożliwiających klasyfikowanie i jego absencja na zajęciach przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania . Natomiast, jeśli ilość ocen (ustalona przez nauczyciela np. w przedmiotowym systemie oceniania lub w statucie) umożliwia klasyfikowanie, uczeń powinien być klasyfikowany.Reasumując: Ponieważ jednak w klasach I-III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi, wydaje się więc, że nieklasyfikowanie tego ucznia nie dotyczy. Jednakże –wg mojej opinii - odpowiednie spostrzeżenia w opisie ocen powinny być jednoznacznie określone (w szczególności o dużej absencji, która prawdopodobnie uniemożliwia lub utrudnia uczniowi opanowanie obowiązujących treści i umiejętności z tego przedmiotu).Podstawa prawna:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.), w szczególności § 11, 13, 17.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT