Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie czy w klasach drugich i trzecich SP oceny bieżące mogą być wyrażone cyfrą? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Tak, mogą, jeśli szkoła określiła takie zasady i formy oceniania bieżącego (§ 3 ust. 3 pkt 3, ust.4 oraz § 13 ust. 1).
Oceny bieżące z zajęć edukacyjnych ustala się wg skali określonej w statucie.
Szczegółowe zasady oceniania określa statut szkoły na podstawie Rozporządzenia w sprawie oceniania (...) z 30.04.2007 r. ze zm.
§ 13. 1. Oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustala się według skali określonej w statucie szkoły.
2. Roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, począwszy od klasy IV szkoły
podstawowej, ustala się w stopniach według następującej skali:
1) stopień celujący - 6;
2) stopień bardzo dobry - 5;
3) stopień dobry - 4;
4) stopień dostateczny - 3;
5) stopień dopuszczający - 2;
6) stopień niedostateczny - 1.
3. W klasach I-III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi.
3a. Roczna opisowa ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych, o której mowa w ust. 3, uwzględnia poziom opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego oraz wskazuje potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce lub rozwijaniem uzdolnień.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nie będzie błędu, jeżeli dokonamy podziału klasy liczącej 19 uczniów na dwie grupy podczas zajęć wychowania fizycznego (grupę chłopców i dziewcząt). Gimnazjum nie ma sali gimnastycznej większość zajęć w-f odbywa się podczas złych warunków atmosferycznych na korytarzu szkolnym. Na podział jest zgoda organu prowadzącego szkołę.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kto w szkole niepublicznej prowadzonej przez stowarzyszenie ma kompetencje do zmian w statucie szkoły, Organ prowadzący,dyrektor, czy może rada. W statucie jest zapis że dyrektor wnioskuje do organu o zmianę statutu, a rada go zatwierdza. W takim razie kto musi przygotować statut?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację powinien mieć nauczyciel wspomagający w klasie 5 na lekcjach: j. polskiego, matematyki j. angielskiego itp.Czy wystarczy opierać sie na IPECIE dla danego ucznia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ukończył trzysemestralne studia podyplomowe z zakresu chemii. Jest zatrudniony na czas określony, w niepełnym wymiarze godzin. Czy w tej sytuacji nauczycielowi można wypłacić dofinansowanie do ukończnych studiów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej kilku uczniów uczęszcza jednocześnie na zajęcia religii i etyki. Jak należy dokumentować zajęcia etyki? Gdzie wpisać tematy zajęć, jak zaznaczać obecność? Czy należy zatwierdzić program z etyki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe