Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przymierzamy się do utworzenia klasy sportowej. Bardzo proszę o podanie procedur, krok po kroku, jakie powinien podjąć Dyrektor? Po drugie: w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2012 r. par.6 - mowa jest o etapach szkolenia sportowego. W dalszej części są wymieniono dyscypliny (pływanie, gimnastyka artystyczna, etc.. Jak interpretować wyżej wskazany paragraf? Czy klasa IV-VI musi być ukierunkowana, jeżeli tak - to czy możne to być piłka nożna? Można zrobić tzw. ogólorozwojówkę?
Informujemy o możliwości zgłaszania zapotrzebowania na dokumenty poprzez: http://www.nadzor-pedagogiczny.pl/zaproponuje-nowy-dokument. Dokumnet został zgłoszony do przygotowania przez naszych ekspertów - Procedury utworzenia klasy sportowej. W oddziałach sportowych, szkołach sportowych oraz szkołach mistrzostwa sportowego, realizuje się następujące etapy szkolenia sportowego: 1) ukierunkowany – realizowany w klasach IV–VI szkoły podstawowej i wszystkich klasach gimnazjum, mający na celu ujawnienie predyspozycji i uzdolnień kwalifikujących uczniów do szkolenia w określonym sporcie; 2) specjalistyczny – realizowany w szkołach ponadgimnazjalnych. Natomiast w następujących sportach: pływanie, gimnastyka artystyczna, gimnastyka sportowa, akrobatyka sportowa, łyżwiarstwo figurowe, narciarstwo alpejskie i tenis stołowy, ukierunkowany etap szkolenia sportowego może być realizowany już od klasy I szkoły podstawowej, a specjalistyczny – od klasy I gimnazjum. W oddziale sportowym jest prowadzone szkolenie sportowe w jednym lub kilku sportach, w co najmniej trzech kolejnych klasach szkoły danego typu, dla co najmniej 20 uczniów w oddziale. Sportem są wszelkie formy aktywności fizycznej, które przez uczestnictwo doraźne lub zorganizowane wpływają na wypracowanie lub poprawienie kondycji fizycznej i psychicznej, rozwój stosunków społecznych lub osiągnięcie wyników sportowych na wszelkich poziomach.Tworzenie warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu stanowi zadanie własne jednostek samorządu terytorialnego. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może określić, w drodze uchwały, warunki i tryb finansowania zadania własnego, o którym mowa wyżej, wskazując w uchwale cel publiczny z zakresu sportu, który jednostka ta zamierza osiągnąć.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (ze zm.), w szczególności art.2, 27; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2012 r. w sprawie warunków tworzenia, organizacji oraz działania oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego; 3. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 3.11.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły podlega kontroli? Jeżeli tak to w jakim zakresie? Czy jest przepis mówiący, że w dzienniku lekcyjnym powinna być przystawiona pieczątka szkoły na pierwszej stronie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy indywidualną teczkę ucznia należy prowadzić dla każdego ucznia objętego pomocą psych.-pedag.? Tzn. czy również np. dla ucznia uczestniczącego w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, czy tylko dla uczniów z orzeczeniem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły podstawowej może prowadzić rewalidację?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o przykładowy statut szkoly podstawowej klasy I-III wraz z odziałami przedszkolnymi (dzieci w wieku 3-5 lat) dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z orzeczeniem (Asperger) nie mający w zaleceniach zajęć rewalidacji musi mieć obowiązkowo takie zajęcia? Rozumiem , że taki uczeń musi mieć zajęcia z socjoterapii (które nie są jednak rewalidacją).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe