Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy realizacji wychowania fizycznego zgodnie z nową podstawą programową w szkole ponadgimnazjalnej. Jakie akty prawne to regulują? Wydaje mi się, że każdy nauczyciel powinien sam napisać program w oparciu o potrzeby grupy - czy to prawda? Ile może liczyć maksymalnie grupa na w-fie? Czy jeżeli grupa jest mała czy jest obowiązek podziału na chłopców i dziewczynki?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
§ 7. 1. W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum, zasadniczej szkole zawodowej, liceum ogólnokształcącym, technikum i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy: 7) na obowiązkowych zajęciach wychowania fizycznego; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej, międzyoddziałowej lub międzyklasowej, a w przypadku zespołu szkół - także w grupie międzyszkolnej, liczącej niewięcej niż 26 uczniów, z tym że jeżeli w skład grupy oddziałowej, międzyoddziałowej, międzyklasowej lub międzyszkolnej wchodzą uczniowie niepełnosprawni uczęszczający do oddziałów integracyjnych lub uczniowie oddziałów specjalnych, liczba uczniów w grupie nie może być większa niż liczba uczniów odpowiednio w oddziale integracyjnym lub specjalnym określona w przepisach w sprawie ramowych statutów szkół publicznych.
4. W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej zajęcia wychowania fizycznego, w zależności od realizowanej formy tych zajęć, mogą być prowadzone łącznie albo oddzielnie dla dziewcząt i chłopców.
Załącznik nr 7 RAMOWY PLAN NAUCZANIA DLA LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO, W TYM LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO SPECJALNEGO DLA UCZNIÓW W NORMIE INTELEKTUALNEJ: NIEPEŁNOSPRAWNYCH, NIEDOSTOSOWANYCH SPOŁECZNIE ORAZ ZAGROŻONYCH NIEDOSTOSOWANIEM SPOŁECZNYM, I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI, W KTÓRYM JEST PROWADZONE KSZTAŁCENIE W KLASIE WSTĘPNEJ
1. W liceum ogólnokształcącym (IV etap edukacyjny) w trzyletnim okresie nauczania: 1) minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą wynosi: a) przedmioty w zakresie podstawowym: wychowanie fizyczne - 270 godzin.
Oznacza to, że w zależności od form organizowanych zajęć z wf, mogą one być prowadzone w grupie dziewcząt i chłopców osobno (np. sala gimnastyczna), natomiast dla innych form (zajęć do wyboru przez uczniów, np. sprawnościowo-zdrowotnych, zajęć tanecznych lub aktywnej turystyki) – dla całego oddziału. Podziału obowiązkowego dokonuje się, gdy w oddziale jest więcej niż 26 uczniów. Można np. uczennice łączyć w grupy międzyklasowe, jeśli ich ilość jest mała w 1 oddziale. Program zajęć nauczyciel redaguje na potrzeby danej grupy/oddziału.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który pełni funkcję Społecznego Inspektora Pracy (SIP) może jednocześnie pełnić funkcję prezesa ogniska Związku Nauczycielstwa Polskiego? Czy te dwie funkcje nie kolidują ze sobą (pełnione przez tę samą osobę w tym samym zakładzie pracy)? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację. Arkusze ocen w klasach 4-6sp mogą byc wypełnione pismem komputerowym. Co oznacza ten zapis? Czy to, że wdrukowujemy oceny w istniejący arkusz, czy może drukujemy dodatkową kartkę z ocenami i dopinamy do arkusza. Jeśli dopinamy do arkusza dodatkową kartę z ocenami, to czy musi byc na niej nr sygnatury obowiązującego druku? Regina Szafrańska-Dąbek
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany zatrudniony od 1 września 2022r. na czas określony w dniu 13 października 2022r. złożył wypowiedzenie. Czy nabył prawa do urlopu wypoczynkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego (2017) jest zapis, że nauczyciel opracowuje diagnozę dojrzałości szkolnej dla tych dzieci, które w danym roku szkolnym mają rozpocząć naukę w szkole, a w rozporządzeniu MEN w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i druków szkolnych (2017) czytamy, że przygotowuje się dla dzieci 5-6 letnich objętych wychowaniem przedszkolnym. W związku z tym, nasuwa się pytanie: Czy gotowość trzeba przygotować tylko dla 6-latków, czy dl 5-latków też, gdyż mogą za zgodą rodziców rozpocząć naukę w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykładowe Standardy ochrony małoletnich ( opracowany dokument) dla szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe