Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Sprawa dotyczy przedszkola. W naszej gminie od lat funkcjonuje zasada dyżurów w okresie wakacji: w lipcu dwie placówki mają przerwę remontową, a pozostałe dwie pracują (i przyjmują wszystkie dzieci z pozostałych przedszkoli), natomiast w sierpniu następuje zamiana. W bieżącym roku kwestia dyżurów została zaburzona przez konieczność gruntownego remontu jednej z placówek. Z uwagi na tenże remont, w lipcu moje przedszkole jako jedyne w gminie będzie pełniło dyżur wakacyjny dla dzieci z całego miasta. Borykam się z poważnymi brakami kadrowymi stąd moje pytanie, które dotyczy ewentualnej możliwości skorzystania z nauczycieli, zatrudnionych w remontowanej placówce, którzy będą przychodzić do pracy podczas, gdy ich placówka nie funkcjonuje. Jesteśmy gotowe z Dyrektorką remontowanego przedszkola podpisać stosowną umowę, jednak nie wiemy na jakie przepisy możemy się powołać. Myślałyśmy o umowie w formie użyczenia pomieszczeń mojego przedszkola na rzecz wakacyjnego funkcjonowania oddziałów remontowanej placówki. Jest to możliwe?
W przedszkolu prowadzonym przez gminę nowy nauczyciel powinien zostać zatrudniony na umowę o pracę na czas określony na podstawie art. 10 ust. 7 KN. Użyczenie pomieszczeń mogłoby nastąpić jedynie, gdyby inna placówka dokonała zmian w swoim statucie w zakresie organizacji (dodatkowego miejsca prowadzenia działalności) i dyrektorzy zawarli umowę dotyczącą korzystania z pomieszczeń (art. 60 ust. 1 pkt 4 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wyglądają procedury powołania i odwołania wicedyrektora szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Program wychowawczy i profilaktyczny musi być co roku nowy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy Niepubliczny Ośrodek Rehabilitacyjno - Wychowawczy powinien pracować w przerwach świątecznych zgodnie z kalendarzem roku szkolnego.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, który ma etat w klasach I-III i jedną godzinę w klasie VIII należy się bon 2500 zł na zakup laptopa? Czy nauczycielowi świetlicy i biblioteki w szkole podstawowej przysługuje bon 2500 zł na laptop?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Czy nauczyciel lub inny pracownik szkoły może przewozić uczniów samochodem osobowym, np. na konkurs przedmiotowy? Czy na przewóz uczniów potrzebny jest jakiś kurs, czy badania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe