Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń ma Zespół Aspergera i normę intelektualną. Czy zajęcia rewalidacyjne, zalecane przez Poradnię PP może prowadzić nauczyciel bez kwalifikacji do oligofrenopedagogiki?
Zajęcia rewalidacyjne z uczniem z Zespołem Aspergera z normą intelektualną nie musi prowadzić nauczyciel oligofrenopedagog. Należy jednak pamiętać, że winien je prowadzić nauczycieli posiadający odpowiednie przygotowanie specjalistyczne do prowadzenia danego rodzaju zajęć.
Zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia MENiS z dnia 12 lutego 2002r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, w zależności od rodzaju i stopnia niepełnosprawności uczniów, prowadzi się następujące zajęcia rewalidacyjne:
- korekcyjne wad postawy,
- korygujące wady mowy (logopedyczne i logo rytmika)
- orientacji przestrzennej i poruszania się,
- nauki języka migowego lub innych alternatywnych metod komunikacji,
- inne, wynikające z programów rewalidacji np.:
- korekcyjno – kompensacyjne,
- orientacji przestrzennej,
- terapia psychologiczna.
- muzykoterapia,
- dogoterapia,
- terapia zajęciowa,
- kinezyterapia,
- hipoterapia,
- zajęcia antystresowe
- terapia integracji sensorycznej
- terapia metodą Tomatisa
- Biofeedback
Zatem - rodzaj zajęć rewalidacyjnych, które przysługują uczniowi z Zespołem Aspergera winien być określony w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym przez Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Dopiero na tej podstawie dyrektor może przydzielić ich realizację konkretnemu nauczycielowi, który posiada kwalifikacje do ich prowadzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dla oddziałów ZRW w SOSW wymagany jest plan nadzoru pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor zlecając zastępstwo doraźne nauczycielowi np. j. polskiego za nieobecnego nauczyciela chemii może zlecić realizację chemii, czy musi to być język polski lub zajęcia opiekuńcze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy nowo powstałym przedszkolem niepublicznym.
Chciałybyśmy się dowiedzieć jaki zestaw dokumentów zgodnie z prawem oświatowym musimy prowadzić. Czy są dokumenty które nie są dla nas obowiązkowe ale wskazane przy kontroli kuratorium i na co zwrócić największą uwagę.
Czy nadzór pedagogiczny jest wymagany,kto może go prowadzić i czy temat nadzoru wybieramy jeden z priorytetów menu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. Bardzo proszę o zamieszczenie ( a może dopiero trzeba opracować) arkusza do oceny efektywności pomocy psychologiczne i pedagogicznej.
W moim przypadku chodzi o Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w skład którego wchodzi gimnazjum.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy będzie można się spodziewać propozycji planu nadzoru na nowy rok szkolny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe