Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń przeszedł z innej szkoły z dniem 09.03.2015r. do klasy 3, w poprzedniej szkole realizował w I semestrze przedmiot - edukacja dla bezpieczeństwa. W nowej szkole przedmiot ten realizowany jest w klasie 2 ponadto obecny plan lekcji uniemożliwia mu uczęszczanie na lekcje edb z klasą 2. Czy wobec tego może on zdawać egzamin klasyfikacyjny z II półrocza?
O przyjęciu ucznia do szkoły decyduje dyrektor po dokonaniu analizy przebiegu nauczania ucznia w poprzedniej szkole. W przypadku przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły o przyjęciu ucznia do innego typu publicznej szkoły decyduje dyrektor szkoły. Różnice programowe z obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w oddziale szkoły, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących obowiązkowe zajęcia edukacyjne w tym oddziale. Rozporządzenie w sprawie oceniania nie przewiduje egzaminu klasyfikacyjne z powodu, o którym mowa w pytaniu.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 20zh; 2. ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.); 3. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 31 grudnia 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły, w szczególności § 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do przedszkola niepublicznego uczęszczają dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Kto przygotowuje pierwszą wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania takiego dziecka? Jakie dane i formę powinien mieć taki dokument?
Czy zmiany liczby godzin terapii w IPET może dokonać Dyrektor placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie według jakich zasad organ prowadzący ustala stanowiska pedagogów szkolnych czy bibliotekarzy. Nasz organ prowadzący ustalił dla bibliotekarzy : do 100 uczniów 0,33 etatu, od 101 do 150 uczniów do 0,50 etatu, od 151 do 250 uczniów - 0,67 etatu, od 251 do 500 uczniów - do 1,00 etatu, od 501 do 800 uczniów do 1,50 etatu. Dla pedagogów natomiast ustalił, że do 150 uczniów - do 0,50 etatu, od 151 do 250 uczniów do 0,75, od 251 do 500 uczniów do 1,00 etatu, powyżej 500 uczniów do 1,50 etatu. W naszym zespole szkół liczącym 566 uczniów 411 SP 156 GIM są 43 orzeczenia i 73 opinie z tendencją do wzrostu. Pedagog ma pensum 26 godzin, a bibliotekarz 30 godzin. Proszę o podanie podstawy prawnej do tak wyliczonych etatów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z wychowania fizycznego w klasie IV (liczba uczniów 9) oraz w klasie V (liczba uczniów 13) muszą być zajęciami łączonymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem wicedyrektorem w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii, odpowiadam za niepubliczną szkołę podstawową, prowadzoną w ramach MOS. Czy mogę w dniu skreślenia ucznia z listy MOS skreślić go ze szkoły i czy ta sama data ma widnieć na arkuszu ocen? Czy ma być to data przyjęcia ucznia do innej szkoły? Czy jest taka możliwość, że mogę w dniu skreślenia ucznia z MOS jednocześnie skreślić go z listy szkoły i poinformować o tym szkołę rejonową? I w momencie przyjęcia ucznia przez inną szkołę (rejonową bądź trzecią) przesyłam dokumenty? Czy jednak dokonuję skreślenia wychowanka z listy MOS i czekam na potwierdzenie przyjęcia z innej szkoły i wtedy ta druga data jest datą na arkuszu ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko urodzone w 2008 roku, posiadające orzeczenie o kształceniu specjalnym, może po raz trzeci uzyskać odroczenie spełnianie obowiązku szkolnego w roku szkolnym 2016/2017?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe