Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń szóstej klasy szkoły podstawowej otrzymał od kwietnia br. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania. Ile szkoła powinna przeznaczyć mu godzin nauczania indywidualnego i na jakiej podstawie? Jak ocenić przedmioty, których szkoła nie będzie z uczniem prowadzić?
Indywidualne przygotowanie przedszkolne oraz indywidualne nauczanie organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu. Dyrektor szkoły ustala – w uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę – zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi: 1) dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej – od 6 do 8 godzin; 2) dla uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej – od 8 do 10 godzin; 3) dla uczniów gimnazjum – od 10 do 12 godzin; 4) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – od 12 do 16 godzin. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów, o których mowa wyżej realizuje się w ciągu co najmniej 2 dni, a dla uczniów, o których mowa w pkt 2–4 – w ciągu co najmniej 3 dni. Dyrektor szkoły może ustalić tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania wyższy niż maksymalny wymiar określony wyżej za zgodą organu prowadzącego szkołę.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel z 20-letnim stażem chorował przez pół roku (wiem, że choroba ta nie była prawdziwa). Teraz jest na urlopie dla poratowania zdrowia (wiem także, że pracuje prywatnie w tym czasie bez opłacania składek). W tej chwili nie mam dla tego nauczyciela pracy. Odszedł, mając etat 18 godzin tygodniowo. Od września 2012 r. będę miała o jedną klasę mniej. Mogę dać tej osobie etat w świetlicy, ale to jest zmiana warunków umowy z 18 na 26 godzin. Czy muszę dać tej osobie informację o tej zmianie do końca maja, czy mam czekać do 19 marca 2013 roku (wtedy kończy się tej osobie urlop zdrowotny)? Proszę również o podanie odpowiedniej podstawy prawnej. Sytuacja ta jest szczególna, ponieważ ta osoba do tej pory była dyrektorem szkoły i została zdegradowana. Urlop zdrowotny i półroczna choroba są skutkiem zmian, które dokonane zostały na stanowisku dyrektora.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel był zatrudniony w placówce oświatowej A do dnia 24 czerwca 2022 r. i wówczas wykorzystał zwolnienie na opiekę nad dzieckiem do lat 14 w wymiarze 2 dni. Od września 2022 r. nauczyciel jest zatrudniony w placówce A oraz w placówce B jednocześnie – czy nauczyciel może wykorzystać 2 dni opieki nad dzieckiem w placówce B skoro na wystawionym świadectwie pracy widnieje informacja o wykorzystaniu 2 dni opieki art. 188 KP? Natomiast czy placówka A po zakończonym stosunku pracy może nie udzielić kolejnych dni na opiekę nad dzieckiem, ponieważ 2 dni zostały wykorzystane w bieżącym roku kalendarzowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę ogólnodostępne przedszkole niepubliczne. Wśród naszych wychowanków jest pięcioro dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanymi ze względu na ZA i Autyzm. W związku z tym proszę o informację, jakie na dzień dzisiejszy (lub też od 1.09.2017 r) według Prawa oświatowego, wykształcenie powinien posiadać nauczyciel wspomagający takie dzieci, oraz czy mam obowiązek w ogóle takiego nauczyciela zatrudnić? Jeśli tak, to czy do każdego dziecka powinien być inny nauczyciel? Czy wystarczy, że zatrudnię pomoc nauczyciela, bądź też drugiego nauczyciela z ukończoną pedagogiką przedszkolną, ale nie pedagogiką specjalną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcę zatrudnić osobę do pracy na stanowisku nauczyciela zespołowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, która ma studia licencjackie z filologii germańskiej specjalność literaturoznawstwo, magistra z zarządzania zasobami ludzkimi i skończyła studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki i przygotowania pedagogicznego. Czy osoba ma kwalifikacje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ustawy z dnia 27 lipca 2012 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty (poz. 979 - dotacje dla szkół niepublicznych).
Jesteśmy szkołą średnią dla dorosłych i kształcimy uczniów w systemie zaocznym. W styczniu jest sesja egzaminacyjna, więc zajęć edukacyjnych nie ma. Czy będzie wówczas przysługiwała dotacja na ucznia?
Jeśli przyjmiemy ucznia w drodze przeniesienia z innej szkoły i będzie on zwolniony z zajęć (ocena przepisana), czy na takiego ucznia przysługuje dotacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe