Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica uczęszcza do szkoły podstawowej. Posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym (upośledzenie w stopniu głębokim oraz niedowład kończyn górnych i dolnych). Uczennica posiada także orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego wystawione na okres: do ukończenia 25 lat. W szkole prowadzone są dla niej zajęcia wychowawczo-rewalidacyjne. PYTANIE: Kiedy kończy się edukacja uczennicy, która 25 lutego br kończy 25 lat? (26 lutego 2013 czy na koniec roku szkolnego 2012-2013)?
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
2) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r.
Zgodnie z rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r.w sprawie:- warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (Dz. U. Nr 228, poz. 1489) oraz - warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołachi oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. Nr 228, poz. 1490 - ze zm.) kształcenie uczniów niepełnosprawnych może być prowadzone do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy 24. rok życia.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych § 3. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym w szkołach i oddziałach, o których mowa w § 1, może być prowadzone do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy:
1) 18. rok życia — w przypadku szkoły podstawowej;
2) 21. rok życia — w przypadku gimnazjum;
3) 23. rok życia — w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej.
§ 12. Traci moc rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. Nr 19, poz. 167).
§ 13. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych.
§ 1. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przed¬szkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) 24. rok życia – w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej.”.
Zapis oznacza, że uczeń niepełnosprawny uczęszcza do szkoły podstawowej do ukończenia 18 roku życia przez cały rok szkolny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile dni ma rodzic (uczeń) od daty zakończenia zajęć w liceum na odwołanie się od trybu wystawienia oceny rocznej? Co może być podstawą do takiego odwołania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin zajęć wspomagających w tygodniu ma do zrealizowania jedna klasa, a ile w całym cyklu od 2.09.21 r. do 22.12.21 r. przy stanie 16 oddziałów (kl. IV–VIII w szkole podstawowej)? Klasy IV–VIII mają więcej niż 60 uczniów, klasy czwarte więcej niż 10 uczniów. Jaka będzie łączna liczba godzin zajęć wspomagających do zrealizowania w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył następujące kierunki: wychowanie przedszkolne, kształcenie zintegrowane, przedsiębiorczość oraz zarządzanie placówkami oświatowymi może przystąpić do konkursu na stanowisko dyrektora w Zespole Szkolnym w skład którego wchodzą:przedszkole, szkoła podstawowa oraz gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Specjalnych - są to szkoły społeczne, niepubliczne (o uprawnieniach szkół publicznych) dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim i umiarkowanym (dominują umiarkowani). W jakim zakresie rozporządzenie o nadzorze pedagogicznym obowiązuje takie szkoły?
- Czy ocenę pracy nauczyciela należy zrobić wszystkim w ciągu roku? Jak jest ze stażystą skoro dopiero rozpoczął pracę? Zrobić wszystkim na koniec roku to jest ogrom pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe