Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica upośledzona w stopniu umiarkowanym uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Nie uczęszcza na zajęcia z języka angielskiego,który w podziale godzin na pierwszych lekcjach. Rodzice przyprowadzają ją na drugą godzinę lekcyjną. Czy w dzienniku lekcyjnym wpisywać nieobecność na tych zajęciach?
Uczennica nie jest objęta nauką drugiego języka, zatem nie uczęszcza na te zajęcia. Nie może mieć nieobecności w sensie liczonej frekwencji w klasie. W praktyce jednak nie ma innej możliwości i należy oznaczyć jako nieobecną, zwłaszcza, że uczennica uczęszcza na pozostałe zajęcia z klasą.
Podstawa prawna: 1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z wątpliwościami w gospodarowaniu środkami ZFŚS proszę o udzielenie odpowiedzi:
• Czy wysokość świadczenia może być przyznawana proporcjonalnie do wymiaru zatrudnienia w sytuacji, gdy nasza szkoła nie jest szkołą macierzystą danego pracownika? (Np. maksymalna wysokość świadczenia to 1000 zł, dwóch pracowników znajduje się w tej samej grupie dochodowej (III), pierwszy pracownik zatrudniony na pełen etat otrzymuje 80% z 1000 zł, a drugi pracownik zatrudniony na 1/4 etatu otrzymuje 80% z 250 zł).
• Czy istnieje możliwość zapisu w regulaminie, że osoba, która jest u nas zatrudniona na mniej niż 1/2 etatu, a my nie jesteśmy jej szkołą macierzystą, nie może korzystać ze świadczeń ZFŚS?
• Czy można stworzyć jakby oddzielną „pulę” pieniędzy dla emerytów i rencistów, w wysokości ich rzeczywistego odpisu, i ograniczyć wypłatę ich świadczeń wyłącznie do tej wysokości?
• Czy w regulaminie ZFŚS można zapisać, że emeryci otrzymują np. 50 % świadczenia należnego pracownikom?
• Czy zmiany w regulaminie możemy w każdej chwili wprowadzić aneksem, który zostanie uzgodniony ze związkami zawodowymi?
• Czy tzw. paczki dla dzieci mogą przybrać formę kart podarunkowych/kart przedpłaconych; biletów wstępu lub ekwiwalentu pieniężnego?
• Czy istnieje możliwość przyznawania świadczeń socjalnych emerytom uznaniowo? Niezależnie od ustalonej kwoty bazowej świadczenia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Matka ucznia klasy II SP zwróciła się z prośbą o przeprowadzenie wcześniejszej klasyfikacji ucznia i wydanie świadectwa na dzień 1 czerwca 2010r.w związku z wyjazdem dziecka za granicę ( Niemcy) na pobyt stały. Proszę o podanie procedury przeprowadzenia klasyfikacji i podstawy prawnej związanej z powyższym problemem.
- Kto powinien zgodnie z prawem opracować instrukcję kancelaryjną- czy dyrektor placówki, czy organ prowadzący czy też Miejski Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Przedszkoli? Proszę o odpowiedź i podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzice mają prawo regularnej odmowy udziału w ogólnoklasowych konsultacjach z wychowawcą, jeśli ich termin i godzina zostały podane z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem (całoroczny plan konsultacji podany na początku roku szkolnego)? Na takich konsultacjach omawiane są sprawy dotyczące całej klasy, np. zapoznanie rodziców z dokumentami szkoły, wymaganiami edukacyjnymi z poszczególnych przedmiotów, ustalanie spraw organizacyjnych dot. np. wspólnej wycieczki, itp. Są to sprawy czasochłonne, stąd omawiane przez wychowawcę jednorazowo na forum całej klasy. Rodzic odmawiający przybycia na takie konsultacje, swoim postępowaniem wymusza na nauczycielu poświęcenie mu każdorazowo takiego samego czasu, tyle że na konsultację indywidualną, aby wychowawca mógł wywiązać się ze spoczywającego na nim obowiązku np. zapoznania rodzica z dokumentacją szkolną. Czy w sytuacji braku porozumienia szkoły i rodzica w tej kwestii, szkoła ma jakąkolwiek możliwość złożenia formalnej skargi na takie postępowanie rodzica? Jeśli tak, to do jakiej instytucji i w jakiej formie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniów pełnoletnich wyjeżdżających na wycieczkę (wyjazd na pobliską uczelnię celem zapoznania się z jej ofertą edukacyjną) dotyczy to samo "rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania przez (...) szkoły (...) turystyki i krajoznawstwa"? Np. w zakresie liczby uczestników wyjazdu przypadających na jednego opiekuna?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe