Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczniowie klasy drugiej realizują program języka angielskiego w zakresie rozszerzonym. Grupa jest jednak bardzo zróżnicowana, jeśli chodzi o poziom języka - są w niej zarówno uczniowie bardzo dobrzy, planujący studia na filologii angielskiej, jak i osoby, które zakończyły rok z oceną dopuszczającą i nie chcą podchodzić do matury z angielskiego na poziomie rozszerzonym. Po konsultacji z uczniami w klasie trzeciej chcielibyśmy utworzyć w tej klasie dwie grupy - "bardziej" i "mniej" zaawansowaną. Pytanie dotyczy drugiej z wymienionych: 1. Czy nauczyciel może wybrać dla tych uczniów podręcznik na poziomie niższym niż realizowany w klasie drugiej, żeby pomóc im dobrze przygotować się do matury na poziomie podstawowym? (w klasie pierwszej i drugiej przerobiono większość treści z poziomu rozszerzonego, brakujące można uzupełnić w klasie trzeciej, ale nie w takim zakresie jak w grupie "zaawansowanej").
Prawo oświatowe nie rozstrzyga takich kwestii. Decyzja i odpowiedzialność należy do szkoły. Nauczyciel zna uczniów, ich możliwości i predyspozycje. Jeśli praca potwierdza, że poziom rozszerzony z grupą uczniów nie przynosi założonych celów, natomiast na poziomie podstawowym będzie dla uczniów korzystniejsza, podpowiedź wydaje się być oczywista. Zawsze należy kierować się dobrem ucznia. Jeśli chodzi o wybór przedmiotów maturalnych zdawanych na poziomie rozszerzonym - zdający powinien kierować się własną znajomością materiału z przedmiotów oraz wymaganiami rekrutacyjnymi uczelni, którą wybierze.W mojej opinii, podziału uczniów na poziomy nauczania należy dokonać na podstawie testów o właściwym stopniu trudności, omówić propozycje rozwiązań zarówno z uczniami, jak i ich rodzicami (mimo pełnoletniości uczniów), zgromadzić właściwą dokumentację. Do pracy nad diagnozą włączyć pedagoga , zmodyfikować koncepcję pracy szkoły (w zależności od potrzeb), program wychowawczy szkoły, uwzględniając wnioski z pracy z grupą, o której mowa w pytaniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel przedszkola jest obowiązany do dostępności w przedszkolu od 1 września 2022 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy I szkoły podstawowej też mamy dwa etapy postępowania rekrutacyjnego (tak jak w przedszkolu i klasie zerowej) czy tylko jeden? Czy klasy pierwszej też dotyczą kryteria ustawowe (takie jak w art. 20c ust. 2- wtedy byłyby dwa etapy). Czy tylko organ prowadzący ustala swoje kryteria i wtedy jest tylko jeden etap postępowania rekrutacyjnego? Rozumiem, że wszystkie dzieci, które są z obwodu przyjmujemy z urzędu po złożeniu zgłoszenia przez rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica przyszła liceum na początku trzeciej klasy. W poprzedniej szkole miała realizowane przedmioty rozszerzone WOS i historię sztuki, które kończyły się w klasie trzeciej. W naszym liceum nie było takich rozszerzeń. Czy na świadectwie końcowym wpisujemy oceny uzyskane w klasie drugiej poprzedniej szkoły? Czy z WOSu z klasy pierwszej z podstawy? Czy wpisujemy jej WOS i historię sztuki jako przedmioty rozszerzone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę uściślić czy symbol świadectwa promocyjnego dla tegorocznej klasy 6 to numer wzoru 3a, 4a czy też 7b,8b?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką legitymację powinnam wydać uczniowi klasy VII, który posiada orzeczenie poradni psychologiczno- pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe