Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób monitorować realizację podstawy programowej?
Monitoring podstaw można prowadzić poprzez np.:
1) zobowiązanie nauczycieli do świadomego wyboru programów nauczania zgodnych z podstawami,
2) regularną kontrolę zapisów w dziennikach zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych,
3) zobowiązanie nauczycieli do numerowania zajęć,
4) składanie oświadczeń przez nauczycieli na zakończenie zajęć dydaktycznych na wypracowanych drukach w szkole,
5) prowadzenie obserwacji/hospitacji zajęć pod kątem realizacji podstaw programowych.
<p class="MsoListParag
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W naszym przedszkolu podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7-12. Czy zajęcia dodatkowe, płatne dodatkowo przez rodziców mogą odbywać się w tych godzinach. Proszę o podanie podstawy prawnej. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak obliczyć ilość godzin do dyspozycji dyrektora uwzględniając zapis rozporządzenia: Rozporządzenia MEN z dnia 2lutego 2012 w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. W załączniku nr 3 ust.3 zawiera algorytm obliczenia wymiaru godzin do dyspozycji dyrektora. praktyczne zastosowanie tego algorytmu budzi wiele wątpliwości wśród dyrektorów szkół, szczególnie zapis:" faktyczną liczbę tygodni" nie jest jednoznaczny. Firmy szkoleniowe traktują faktyczną liczbę tygodni różnie, np 32? Proszę o wyjaśnienie. Z poważaniem - Elżbieta Smyk
- Mam przygotować wniosek o udzielenie dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe dla uczniów szkoły (w tym uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, słabowidzący, z autyzmem).
W Rozporządzeniach MEN z dnia 20 marca 2018 r. są dwie poz. 611 i 615. Jest w nich mowa o art. 55 ust.5, w drugim o art. 113 ust.12. Są tam różne wysokości wskaźników. Które klasy mam obliczać wg art. 55, które wg 113?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Liczba dzieci w grupie przedszkolnej nie powinna przekraczać 25 dzieci. Czy ustalając liczbę dzieci w grupie nie należy również kierować się wielkością sal? Czy jest przepis, który reguluje te kwestie? Pytanie dotyczy przedszkola publicznego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Wychowanie do życia w rodzinie jest obowiązkowe i czy rodzice mogą z tego zrezygnować? Proszę o podstawę regulującą to.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe