Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób ujednolicić tekst statutu szkoły (ma wiele aneksów)? Jakie procedury muszą być spełnione, aby to zrobić? I kto musi być poinformowany o zmianach?
O zmianach powinni być poinformowane organy szkoły, rodzice, uczniowie, nauczyciele. Aby ujednolicić statut, należy wszystkie zmiany wprowadzone aneksami wprowadzić w odpowiednie miejsca w statucie. W aneksach są wskazania typu: w paragrafie 1 po ustępie 3 należy dopisać ustęp 4 o treści (…).Statut powinien być na bieżąco nowelizowany, a tekst – po wielu jego zmianach wydany jako jednolity wg szczegółów umieszczonych odpowiednimi zapisami w statucie w jego postanowieniach końcowych.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem wicedyrektorem w szkole podstawowej. Mam powołanie na to stanowisko do końca sierpnia 2019 roku. Moja dyrektorka została odwołana ze stanowiska przez organ prowadzący z dniem 29 czerwca 2015 roku. Nie zostałam powołana na p.o. dyrektora wbrew obowiązującym przepisom. P.o została nauczycielka z mojej szkoły. W związku z tym, że odwołana dyrektorka przebywa na zwolnieniu lekarskim. Pani p.o w porozumieniu z organem prowadzącym zarządziła inwentaryzację, przejęła majątek szkoły... no i wymieniła zamki do wszystkich wejść szkolnych. Sporządziła rejestr kluczy. Jako wicedyrektor nie otrzymałam żadnych kluczy, nawet do sekretariatu szkoły. Zaistniała sytuacja i brak zaufania do pełniącej obowiązku dyrektora spowodowały, że zamknęłam swój gabinet na klucz i jako jedyna jestem w posiadaniu w/w kluczy. Pani p.o bardzo na mnie naciska, żebym udostępniła jej klucze do mojego gabinetu, nie wiem w jakim celu. Za rzeczy/dokumentację zgromadzone w gabinecie materialnie odpowiadam ja, zwyczajnie boję się żeby ktoś nie wszedł do mojego gabinetu pod moją nieobecność, a co gorsza żeby mi nie podrzucił czegoś negatywnego na moje stanowisko pracy. Czy mam obowiązek udostępnić pani p.o. klucze do mojego gabinetu? Jeśli tak-jak się zabezpieczyć pod względem formalnym, żeby ewentualne przekazanie kluczy nie zostało wykorzystane przeciwko mnie? Myślałam o spisaniu oświadczenia obu stron i zamieszczeniu wykazu rzeczy znajdujących się w gabinecie. Sama nie wiem jak to rozegrać. Wiem, że u Państwa zawsze można uzyskać fachową pomoc. Proszę o wskazanie mi drogi prawnej w celu wyjaśnienia mojej sytuacji. Serdecznie dziękuję.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W szkole chcę wprowadzić regulamin przyznawania odznaki "Wzorowy Kadet Klasy Mundurowej", czy ma to przyjąć rada pedagogiczna w formie uchwały? Jeśli tak, to na jakie akty prawne się powołać? Jeżeli w innej formie, to jakiej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń został umieszczony w areszcie tymczasowym na 3 miesiące. Z niektórych przedmiotów nie posiada żadnych ocen, ze względu na pobyt w areszcie nie odbywa praktyki zawodowej. Do końca śródrocza jego frekwencja będzie niższa niż 50%. W związku z powyższym jakie są konsekwencje braku klasyfikacji w śródroczu? Czy takiego ucznia można skreślić z listy? Proszę podać podstawę prawną i procedury związane z klasyfikacją śródroczną w takiej sytuacji.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń uległ wypadkowi. Po wyjściu ze szpitala nie będzie mógł przez jakiś czas uczęszczać do szkoły. Rodzice o zdarzeniu poinformowali szkołę. Jakie procedury należy spełnić, by dziecku zapewnić nauczanie indywidualne? Co powinni zrobić rodzice, a co dyrektor szkoły? Jakie dokumenty należy przygotować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwały dla Rady Rodziców wprowadzajęcej nowy Regulamiun działania Rady Rodziców
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe