Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego (zalecane warunki i sposób realizacji) znajduje się zapis: pkt.4 ,,pozostały czas przeznacza się na realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych". Co to oznacza? Czy zajęcia specjalistyczne prowadzone indywidualnie z dziećmi przez nauczycieli specjalistów typu: logopedyczne, rewalidacyjne, korekcyjno- kompensacyjne muszą być prowadzone w ramach 5 godzinnej bezpłatnej realizacji podstawy programowej czy mają się odbywać po godzinie 13.00, czyli poza bezpłatną realizacją podstawy programowej jako zajęcia dodatkowe?
Zgodnie z zalecanymi warunkami i sposobem realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego (załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm.) zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu w rozliczeniu tygodniowym powinno wyglądać następująco: 1) co najmniej jedną piątą czasu należy przeznaczyć na zabawę; 2) co najmniej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci - jedną czwartą czasu) dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp.; 3) co najmniej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci - nie więcej niż jedną piątą czasu) zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego; 4) pozostały czas przeznacza się, odpowiednio do potrzeb, na realizację: dowolnie wybranych przez nauczyciela czynności, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zajęć rewalidacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych. Z takiego zagospodarowania czasu wynika, że pomoc psychologiczno – pedagogiczna oraz zajęcia rewalidacyjne mają charakter zajęć dodatkowych, realizowanych poza godzinami prowadzenia zajęć w ramach podstawy programowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel uczy j. angielskiego w każdej z grup w przedszkolu 2 x w tygodniu po 30 min. Zaznaczam, że jest on pracownikiem przedszkola czyli również realizuje wych. przedszkolne w swojej grupie. W czasie kiedy nauczyciel 1 wchodzi na zajęcie z angielskiego do jednej z grup, to nauczyciel 2 będący w tej grupie ma okienko? Czy przechodzi do grupy, w której tamten realizował zajęcia wczesniej? Czyli nauczyciel 1 realizuje angielski w ramach swojego pensum. A nauczyciel 2 wchodzący wtedy na zajęcia w jego grupę realizuje te 30 min tylko w innej grupie. Nie ma tu podwójnego finansowania.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co należy wpisywać w dzienniku lekcyjnym w sytuacji gdy uczniowie przebywają na świetlicy podczas nieobecności nauczyciela: czy zajęcia świetlicowe, czy zajęcia opiekuńczo -wychowawcze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry!
Bardzo proszę o plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2019/2020 dla:
- ośmioklasowej szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi;
- szkoły podstawowej o stopniu organizacyjnym klasy I - III z oddziałami przedszkolnymi.
Sprawa pilna. Dziękuję za pomoc. Renata Zapała
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy są już dostępne priorytety na MEN na 2011/2012
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy obserwację wstępną, adaptacyjną prowadzimy każdego roku pomimo, że dziecko uczęszcza do naszej placówki 2 rok?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe