Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przypadku głębokiej dysleksji rozwojowej ucznia gimnazjum, dyrektor ma możliwość zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego. Czy rodzić(dziecko) może wybrać, z którego języka będzie zwolniony?
Dyrektor szkoły na wniosek rodziców/prawnych opiekunów - oraz na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność - zwalnia do końca etapu edukacyjnego ucznia z wadą słuchu, głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem w tym z zespołem Aspergera z nauki drugiego języka obcego.
Za drugi język obcy uznaje się – obowiązkowy język nauczany w oddziale klasowym w mniejszym wymiarze godzin zgodnie z ramowym planem nauczania.
Należy również pamiętać, że dyrektor szkoły wydaje decyzję o zwolnieniu ucznia z nauki drugiego języka na piśmie i do 7 dni roboczych od daty wpływu wniosku. Rodzic/prawny opiekun odbiera decyzję dyrektora w sekretariacie szkoły. Nauczyciel uczący ucznia otrzymuje egzemplarz decyzji od sekretarza szkoły i odnotowuje zwolnienie w dzienniku lekcyjnym, a wychowawca po otrzymaniu informacji w arkuszu ocen ucznia. Trzeci egzemplarz pozostaje w dokumentacji szkolnej ucznia.
W przypadku decyzji odmownej rodzicowi/prawnemu opiekunowi przysługuje prawo do odwołania za pośrednictwem organu, który decyzję wydał do Mazowieckiego Kuratora Oświaty w terminie 14 dni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób można ukarać nauczyciela, który pozostawił dzieci w klasie bez opieki sam udając się na obiad. Należy wskazać, że w klasie znajdowały się również dzieci niepełnosprawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi, który uzyskał w liceum ogólnokształcącym trzy lub więcej ocen niedostatecznych przysługuje odwołanie od decyzji rady pedagogicznej o skreśleniu z listy uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o poradę. W klasie 4 mam oddział integracyjny 4 dzieci z orzeczeniami.Przydzieliłam zajęcia rewalidacyjne zgodnie z orzeczeniami i wnioskami z wielospecjalistycznej oceny (dzieci badane 3 lata temu). Dzieci z afazją mają 3 rewalidacje : zaj. logopedyczne,z j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog), słabosłyszący -3 rewalidacje: zaj.logopedyczne, z j. polskiego i matematyki(nauczyciele specjaliści: surdopedagog i oligofrenopedagog) oraz dziecko z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, zespół dawna oraz obecnie stwierdzona cukrzyca I stopnia, ze względu na chorobę 5 godz. rewalidacji: zaj. logopedyczne, j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog). Czy przydział tylu rewalidacji jest zgodny z przepisami prawa? Bardzo proszę o podstawę prawną?. Mam zgodę Organu Prowadzącego oraz zapis w IPE-cie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam pismo z Centrum Pomocy Rodzinie z prośbą o udzielenie informacji dotyczących ucznia mojej szkoły, który jest pod opieką rodziny zastępczej. Informacje o które prosi Centrum Pomocy Rodzinie to m. in. frekwencja, wyniki nauczania, wykaz przedmiotów które sprawiają uczniowi trudności, zagadnienia programowe, które wymagają szczególnego wsparcia i pomocy, funkcjonowanie ucznia na terenie szkoły oraz w grupie rówieśniczej, udział w kołach zainteresowań, udział w wyjazdach i imprezach klasowych, szczególne osiągnięcia i zainteresowania, czy uczeń jest objęty pomocą pedagogiczną lub psychologiczną, oraz współpraca opiekuna ze szkołą/wychowawcą/pedagogiem.
Czy jako dyrektor placówki mogę wszystkie te informacje przekazać?
Proszę o podanie wykładni prawnej, która będzie podsatwą przekazania informacji o uczniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy opiniowania przez Radę Pedagogiczną przydziału godzin dla nauczycieli (tzw. arkusza organizacyjnego czy projektu organizacji szkoły czy przedszkola). Czy jeszcze nauczyciele opiniują te arkusze, czy należy zwoływać posiedzenie Rady Pedagogicznej i powinna ona podjąć uchwałę opiniującą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe