Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
w szkole przy wystawianiu ocen klasyfikacyjnych obowiązuje obliczanie średniej ważonej. Po półrocznym (I semestr ) sprawdzeniu, wyszły pewne propozycje m.in zmiana wagi za kartkówkę z 4 na 3. Moje pytanie brzmi czy możemy zmienić wagę kartkówki od II semestru a tym samym wprowadzić zmiany w statucie .
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 3. 1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.
2. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
2) udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
3) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
4) dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacjio postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocenklasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnychz obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole;
4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
Rozporządzenie nadaje szkole pełne uprawnienia do zmian, które szkoła za niezbędne, co oznacza, że szkoła może wprowadzać zmiany zgodnie z ustaleniami statutowymi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie czy do rozliczenia godzin karcianych obligatoryjnie wlicza sie pierwszy tydzien wrzesnia-praktycznie 2 dni-czy jest to wylacznie zarzadzenie dyrektora szkoly,bo trudno sobie wyobrazic nabor uczniow i sensowne zajecia z nimi akurat w tym tygodniu .Pozdrawiam z Poznania
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak skonstruować uchwałę nowelizującą statut przedszkola, jeśli praktycznie wszystkie paragrafy muszą ulec zmianie, bo pierwszy statut została nadany dawno temu w latach dziewięćdziesiątych i do tej pory nie był poprawiany. W zespole funkcjonował statut zespołu szkół w skład którego wchodzi również przedszkole, ale po ostatniej kontroli organu nadzorującego okazało się, że w przedszkolu musi być oddzielny statut. Bardzo proszę o wzór takiej uchwały rady Pedagogicznej. Z góry dziękuję.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jakiej kolejności wpisywać w arkuszu ocen ucznia klasy VII poszczególne przedmioty, np.: chemia, fizyka, biologia, geografia
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy zmodyfikować zapisy w Statucie szkoły podstawowej i szkolnym regulaminie oceniania? W obowiązującym dokumencie są m. in. zapisy, że na ocenę celującą uczeń ma posiadać wiadomości i umiejętności wykraczające poza podstawę programową. Czy jest to zapis prawidłowy, w związku z opiniami, iż skala ocen 1-6 jest do podstawy programowej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W statucie przedszkola mamy zapis "w przedszkolu nie są stosowane wobec dzieci żadne zabiegi lekarskie i nie podaje się żadnych lekarstw." Jeśli przyjmujemy do przedszkola dziecko przewlekle chore to zawsze indywidualnie rozmawiamy z rodzicami u ustalamy powyższe kwestie podania leku (przeważnie ktoś z rodziny jeśli jest taka konieczność to przychodzi i np. bada poziom cukru jeśli dziecko choruje na cukrzycę itp. Wiem, że mógłby to robić nauczyciel, który wyraziłby zgodę na to i został przeszkolony. Jednak z reguły nauczyciele nie zgadzają się na to a w przedszkolu nie mamy pielęgniarki. Chciałabym zapytać czy w statucie może pozostać taki zapis czy należy go zmienić, a jeśli tak to jakie nadać mu brzmienie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe