Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Zespole Ponadgimnazjalnym uczą się uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i realizują naukę w trybie nauczania indywidualne - uczniowie biorą również udział w zajęciach rewalidacyjnych. Czy nauczyciele prowadzący zajęcia z tymi uczniami powinni otrzymywać dodatek za trudne warunki pracy?
Kwestię tę reguluje rozporządzenie MENiS z dnia 31 stycznia 2005 roku w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2005 r. nr 22 poz. 181) Jest tam wykaz zajęć z uczniami, za które przysługuje dodatek za pracę w trudnych lub uciążliwych warunkach. Zgodnie z tym wykazem (§ 8 pkt 8 ) za pracę w trudnych warunkach, uznaje się prowadzenie przez nauczycieli m.in. zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzonymi umysłowo w stopniu głębokim oraz zajęć dydaktycznych i wychowawczych w specjalnych przedszkolach (oddziałach), szkołach (oddziałach) specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego.
Zatem: Nauczycielom prowadzącym nauczanie indywidualne z dzieckiem, które posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym przysługuje dodatek za warunki pracy bez względu na miejsce realizacji zajęć z uczniem (dom, szkoła specjalna, szkoła ogólnodostępna).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogłam wręczyć pracownikowi notatkę służbową, za nie dostarczenie planu pracy na zebranie z nadzoru? Pracownikowi to zadanie zleciłam słownie, a nie na piśmie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym się dowiedzieć jak prawnie powinna być przeprowadzona opisana poniżej sprawa: Mam uczennicę która miała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego o znacznym stopniu niepełnosprawności. Rada pedagogiczna zgodnie z ustawą do końca lutego podjęła uchwałę w sprawie wydłużenia cyklu o 1 rok (klasę 3 gimnazjum realizuje w ciągu 2 lat) w związku z tym są odpowiednie procedury, odpowiednio prowadzi się dokumentację ucznia. W kwietniu rodzic przyniósł mi orzeczenie o głębokim stopniu niepełnosprawności i napisał odpowiednie pismo o zorganizowanie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych i co teraz mam zrobić, jak prawnie przeprowadzić dokumentację? Do kiedy ma realizować te zajęcia skoro urodziła się 7 września 1996 (wiem że do ukończenia 25 roku życia, czy ostatni rok szkolny 2021/2022 się wlicza gdyż 7 września 2021 kończy 25 lat)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole w roku szkolnym 2015/2016 utworzone zostały 2 oddziały klasy I SP, obecnie dzieci są w kl. III. W grupie są dzieci z dwóch roczników. Większość dzieci młodszych ma problemy szkolne i rodzice chcą, aby dzieci powtarzały klasę, ponieważ nie dadzą sobie rady w kl. IV. Obecnie w szkole nie mamy klasy II. Czy można utworzyć klasę na terenie miejskim do 10 uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od tego roku szkolnego oddziały gimnazjalne zostały włączone do szkoły podstawowej, którą kieruję drugi rok. Podczas rady klasyfikacyjnej jeden z nauczycieli gimnazjum klasyfikował troje uczniów, którzy mieli frekwencję na zajęciach w I semestrze ok.30%.Wcześniej wysyłałam do wszystkich nauczycieli rozporządzenie dotyczące klasyfikowania,przepisy prawa oświatowego oraz zapisy w statucie szkoły.Wszyscy jednomyślnie zagłosowali za przystąpieniem tych i innych uczniów do egzaminów klasyfikacyjnych.Niestety Nauczyciel uczący te dzieci wstrzymał się od głosu i powiedział,że nie zrobi egzaminu klasyfikacyjnego, ponieważ on ma prawo klasyfikować uczniów.W związku z tym,że mamy dużo takich dzieci wszyscy stwierdzili,że nie możemy robić wyjątków i postępujemy z godnie z prawem. Bardzo proszę o radę ,co w tej sytuacji jako dyrektor mam zrobić. Planuję wystosować pismo do tegoż nauczyciela z prośbą o wyznaczenie terminu egzaminów, ewentualnie później ponaglenie i kolejne konsekwencje. Proszę o radę i podstawę prawną oraz wzór pisma.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przy łączeniu na 8 godzin (pozostałe oddzielnie) wykazuję w arkuszu jako jeden, czy dwa oddziały? Proszę o umocowanie prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe