Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam serdecznie, Czy ocena z religii, j. angielskiego i zajęć komputerowych w klasach I-III szkoły podstawowej powinna być oceną opisową?
Tak.
1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych,
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 26 sierpnia 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych - tekst ujednolicony wg stanu na 1 września 2009 r.,
3) http://www.reformaprogramowa.men.gov.pl/images/stories/ocenianie.pdf.
Ocenianiu podlegają osiągnięcia edukacyjne uczniów, natomiast ocenianie polega na rozpoznawaniu przez nauczyciela poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanego w szkole programu nauczania uwzględniającego tę podstawę.
Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje m. in. ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych, według skali i w formach przyjętych w danej szkole opisanych w statucie.
W § 13.3 w/w Rozporządzenia jest mowa o tym, że w klasach I-III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi. Prawidłowo sformułowana ocena opisowa stosowana przy ocenianiu języka musi być zdeterminowana przez jej funkcje: informacyjną, motywacyjną i korekcyjną.
§ 13. 1. Oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustala się według skali określonej w statucie szkoły.
2. Roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, począwszy od klasy IV szkoły
podstawowej, ustala się w stopniach według następującej skali:
1) stopień celujący - 6;
2) stopień bardzo dobry - 5;
3) stopień dobry - 4;
4) stopień dostateczny - 3;
5) stopień dopuszczający - 2;
6) stopień niedostateczny - 1.
3. W klasach I-III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi.
3a. Roczna opisowa ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych, o której mowa w ust. 3, uwzględnia poziom opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego oraz wskazuje potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce lub rozwijaniem uzdolnień.
Ocenianie wewnątrzszkolne:
1) ma na celu informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie, a także dostarczenie rodzicom/prawnym opiekunom informacji o postępach, trudnościach w nauce, specjalnych uzdolnieniach ucznia; powinno uwzględniać możliwości ucznia, brać pod uwagę włożony przez niego wkład pracy, jego wysiłek i zaangażowanie;
2) służy motywowaniu ucznia do dalszego rozwoju i postępów w nauce;
3) przekazuje informację o silnych i słabych stronach ucznia, o tym, co już uczeń umie, a nad czym jeszcze musi popracować.
Reasumując:
Tak, powinny być opisowe i spełniać przy tym warunki nadane przez w/w Rozporządzenie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak napisać program nauczania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zdarzenie w szkole jest wypadkiem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący wyraził zgodę na prowadzenie kształcenia w zawodzie opiekun medyczny w Szkole Policealnej dla Dorosłych funkcjonującej w ZSNr1 od roku szkolnego 2016/2017. W poprzednim i obecnym roku szkolnym nie udało się rozpocząć kształcenia na tym kierunku, ponieważ nie było chętnych do nauki w zawodzie opiekun medyczny w SPdD. Obecnie są chętne osoby na kwalifikacyjny kurs zawodowy. W związku z tym pytanie brzmi: czy można rozpocząć kwalifikacyjny kurs zawodowy w zawodzie opiekun medyczny, chociaż do tej pory nie było prowadzone kształcenie w tym kierunku w Szkole Policealnej dla Dorosłych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykład arkusza kontroli np dyżury szkolne
- Czy osoba niebędąca pracownikiem, która chce wejść do budynku szkoły, poza tym, że zgodnie z wewnętrznymi przepisami powinna dokonać wpisu w książce wejść i wyjść, może być poproszona o okazanie dowodu osobistego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe