Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację dotyczącą programów nauczania. Czy zgodnie z nową podstawą programową każdy nauczyciel ma obowiązek napisać własny program nauczania? Czy może wybrać "gotowca"? Co dalej?
Nowa podstawa programowa (oraz programy nauczania) dotyczy jedynie kl. I szkoły podstawowej oraz I gimnazjum – program może być wydawnictwa, których podręczniki mają uczniowie. Natomiast do pozostałych klas mają zastosowanie „stare” przepisy.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników
§ 2. 1. Program wychowania przedszkolnego dopuszcza do użytku w danym przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej odpowiednio dyrektor przedszkola lub dyrektor szkoły podstawowej, na wniosek nauczyciela lub nauczycieli. W przypadku
innej formy wychowania przedszkolnego, program wychowania przedszkolnego dopuszcza odpowiednio dyrektor przedszkola lub dyrektor szkoły podstawowej,
który zatrudnia nauczyciela prowadzącego zajęcia w innej formie wychowania przedszkolnego, na wniosek tego nauczyciela.
2. Program nauczania dla zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, zwany dalej „programem nauczania ogólnego”, program nauczania dla zawodu oraz program nauczania dla profilu kształcenia ogólnozawodowego, zwany dalej „programem nauczania dla profilu”, dopuszcza do użytku w danej szkole dyrektor szkoły, na wniosek nauczyciela lub nauczycieli.
3. Nauczyciel może zaproponować program wychowania przedszkolnego, program nauczania ogólnego, program nauczania dla zawodu albo program nauczania dla profilu opracowany samodzielnie lub we współpracy z innymi nauczycielami. Nauczyciel może również zaproponować program opracowany przez innego autora (autorów) lub program opracowany przez innego autora (autorów) wraz z dokonanymi zmianami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przypadku wypowiedzenia stosunku pracy na podst. art. 27 ust. 1 Karty Nauczyciela przysługuje nauczycielowi odprawa na podstawie ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn nie dotyczących pracowników, w sytuacji opisanej poniżej:
- nauczyciel zatrudniony w szkole na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy,
- w uzasadnieniu wypowiedzenia - zmiany organizacyjne np. zmniejszenie liczby oddziałów w szkole.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przepraszam, mój błąd. Uczeń klasy IV otrzymał orzeczenie o potrzebie indywidualnego kształcenia od 29.09. 2017r. do końca roku szkolnego. Uczeń miał to samo orzeczenie w klasach I,II i III technikum a w IV uzyskał je dopiero pod koniec września, co stwarza problem dla szkoły i ucznia ponieważ nie możemy realizować zajęć w szkole. Chłopak wolałby przychodzić do szkoły aby utrzymać kontakt z rówieśnikami, dodam iż stanowisko rodziców w tej sprawie jest takie samo dlatego próbujemy im pomóc i znaleźć jakiś przepis, który umożliwi mu uczęszczanie na nauczanie indywidualne do szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie pozostawić dziecko z upośledzeniem w stopniu głębokim w klasie IV? Dziecko spełnia obowiązek w ośrodku specjalnym na podstawie porozumienia i miało wydłużony etap edukacyjny w klasie III. Zgodnie z wymogami było to do końca lutego za zgodą rodziców i RP. Czy w klasie IV jest zwyczajny brak promocji? Jaką podstawę prawna zastosować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w kształceniu zawodowym praktycznym w technikum i branżowej szkole I i II stopnia mogę skrócić długość trwania zajęć? Obecnie godna zajęć praktycznych wynosi 60 min, a chciałbym skrócić je do 45 min.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zniszczonych podręczników z dotacji w klasach od 5 - 6. Nie wiemy w jaki sposób formalny należy wymagać od rodziców zwrotu kosztów zakupu podręczników z dotacji. Na jakie konto powinno być dokonana wpłata za zniszczony podręcznik - czy na konto szkolne, czy ma to być osobne konto w Gminie. Kto powinien decydować gdzie takie opłaty powinny być dokonywane (czy jest to w gestii dyrektora szkoły, czy powinien tę sprawę rozwiązać Organ prowadzący czyli Gmina). Czy po dokonaniu opłaty za zniszczony podręcznik możemy zamówić dla takiego ucznia nowy podręcznik?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe