Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych na końcu dokumentu należy wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa. Co w sytuacji, kiedy nie wiadomo, kto złożył podpis? Świadectwo kilka lat temu zostało wydane uczniowi, a placówka nie przechowuje kopii świadectw.
W przypadku braku dokumentacji przebiegu nauczania lub gdy nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, odtworzenie oryginału świadectwa może nastąpić w drodze postępowania sądowego na podstawie odrębnych przepisów.
Co zawiera prawidłowo sporządzony duplikat świadectwa?
Zgodnie z § 22 ust. 3 rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych duplikat świadectwa wystawia się na oryginalnym druku i według wzoru obowiązującego w dniu wystawienia oryginału.
Na duplikacie świadectwa u góry umieszcza się wyraz „Duplikat”, a pod tekstem dodaje się formułę „oryginał podpisali”, pod którą wymienia się nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub stwierdza się nieczytelność podpisu. Świadectwo opatruje się pieczęcią urzędową szkoły i wstawia aktualną datę.
Szkoła może wydać zaświadczenie o niemożności wydania duplikatu świadectwa
Jeżeli nie jest możliwe ustalenie osób, które podpisały świadectwo, to szkoła może wydać zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.
W jaki sposób można ustalić, kto złożył podpis?
Na podstawie posiadanej dokumentacji można ustalić, kto wówczas, czyli w okresie, kiedy uczeń uczęszczał do szkoły, był wychowawcą i dyrektorem. W związku z tym, że na drukach świadectw szkolnych zostało wskazane miejsce na podpis dyrektora szkoły i wychowawcy klasy – i tak samo było to uregulowane w poprzednim rozporządzeniu z 2005 r. – w ten sposób można próbować zidentyfikować przez kogo został złożony podpis na świadectwie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zespół szkół posiadał sztandar i imię nadane zgodnie z procedurami, który rada gminy rozwiązała i powstały dwie odrębne placówki (szkoła podstawowa i gimnazjum), obecna rada gminy postanowiła połączyć te placówki tak jak poprzednio w jeden zespół. Chcemy wrócić do nadanego poprzednio imienia, czy możemy napisać pismo do rady gminy o przywrócenie poprzedniego imienia? Jeżeli tak to co powinno zawierać w swojej treści?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku, kiedy w niepublicznym przedszkolu nie ma żadnej przerwy (przedszkole jest czynne przez cały rok) dyrektor musi przeprowadzać kontrolę obiektu pod kątem bhp a protokół przesłać organowi prowadzącemu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu personel techniczny i pedagogiczny ma obowiązek noszenia maseczek?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę odpowiedzieć na moje pytanie- czy przedszkole prywatne musi uzupełnić dziennik podczas wakacji? Na wakacje planujemy projekt wakacyjny na miesiąc lipiec, a w sierpniu rozpoczynamy adaptację dla nowych dzieci oraz remont przedszkola.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam informację z urzędu miasta, że od lipca zostanie zmniejszona dotacja (i oczywiście z takimi zmianami się liczymy zawsze), ale dalsza wiadomość informuje, że od października ta kwota ulegnie znacznemu pomniejszeniu. Ja jestem organem prowadzącym niepubliczne przedszkole i pobieram dotację z Urzędu miasta. Poprosiłam o wyjaśnienie, z jakiego powodu i do jakiej kwoty spadła kwota utrzymania dziecka w placówce publicznej. W odpowiedzi otrzymałam informację, że dotychczasowa kwota dotacji była wysoka, ponieważ był zaplanowany remont dużego przedszkola. Remont został wykonany, a inne nie są planowane, więc na oświatę przekazują mniejszą część budżetu. Moje pytanie, czy takie postępowanie jest zgodne z prawem? Organ prowadzący publiczne przedszkole zaplanował budowę klatki schodowej, więc na dany rok przeliczył zapotrzebowanie finansowe i przełożył to na koszt utrzymania dziecka w przedszkolu dając dużą dotację. Gdy plan został zrealizowany koszty utrzymania dziecka spadają i to znacznie, bo nie ma tak ogromnych inwestycji. Jednak jak to się ma do moich kosztów utrzymania dziecka, przecież one się nie zmieniły i otwierając przedszkole nie mogłam przewidzieć znaczącego spadku dotacji. Czy na tak duże inwestycje organ prowadzący nie może pozyskiwać środków bezpośrednio na ten cel, a nie przeliczać je na koszt utrzymania dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe