Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z UoSO (Art. 16.7. Za spełnianie obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust. 3, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki uznaje się również udział dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych, organizowanych zgodnie z odrębnymi przepisami.) Dziecko upośledzone w stopniu głębokim realizuje obowiązek szkolny poprzez udział w zajęciach rewalidacyjno - wychowawczych. Był niegdyś taki zapis, że na wniosek rodzica kurator oświaty mógł wydać zezwolenie na uchylenie tego obowiązku. Był to ustęp 9, który obecnie jest uchylony. Czy istnieje jakaś możliwość, aby dziecko z głębokim upośledzeniem nie musiało odbywać tychże zajęć? Na wniosek lekarza, rodziców, ppp? I kto taką decyzję miałby wydać? Co z dziećmi, które z różnorodnych powodów, w tym zdrowotnych nie są w stanie sprostać nauce w jakiejkolwiek formie? Czy prawodawca nie uwzględnił takiej ewentualności?
W aktualnym stanie prawnym nie ma możliwości zwolnienia dziecka z głębokim upośledzeniem z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Celem zajęć jest wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, rozwijanie zainteresowania otoczeniem oraz rozwijanie samodzielności w funkcjonowaniu w codziennym życiu, stosownie do ich możliwości psychofizycznych oraz indywidualnych potrzeb rozwojowych. Zajęcia należy realizować zgodnie z zapisami w orzeczeniu, na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W roku szkolnym 2017/2018 uczennica została przyjęta do klasy VII szkoły podstawowej. Arkusze wypełniane są komputerowo. Zakładając arkusz na wzorze 63m (MEN-I/63m/2) z zał 7 do rozporządzenia z 2018r (Dz. U. z 2018r. poz. 939) pomijamy informacje, które zawsze są na pierwszej stronie arkusza ocen (np. nr w księdze uczniów, rok przyjęcia do szkoły, informacje o rodzicach). Czy i na jakim druku należy sporządzić „pierwszą stronę” arkusza ocen w obecnej szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może na wniosek nauczyciela dokonać oceny pracy nauczyciela, który przebywa na urlopie zdrowotnym? Na przykład ocena pracy za poprzednie lata pracy przed urlopem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie aktualnych wzorów świadectw promocyjnych do szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób zgodnie z przepisami można rozwiązać radę szkoły, jeżeli ani w regulaminie rady szkoły, ani w statucie szkoły nie opisano takiego przypadku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń nieklasyfikowany na I półrocze powinien uzyskać klasyfikacyjną ocenę z zachowania ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe