Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z prośbą o wyjaśnienia dot. organizacji zajęć rewalidacyjnych dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie nauczania specjalnego z uwagi na niedowidzenie. W ramach rewalidacji uczeń ten ma przyznane zajęcia z tyflopedagogiem. Niestety chłopak upiera się, że absolutnie nie będzie w nich uczestniczył i chciałby z nich zrezygnować. Mimo wielu rozmów rodziców, tyflopedagoga i psychologa, uczeń nie chce zmienić swojej decyzji. Chłopak aktualnie jest uczniem III klasy gimnazjum. Ma sprecyzowane plany edukacyjno – zawodowe. Jest zmotywowany, aby się dalej rozwijać. Przeciążenie nauką szkolną, licznymi zajęciami dodatkowymi i przygotowaniami do testu gimnazjalnego powoduje, że uczeń ten traktuje zajęcia rewalidacyjne jako niepotrzebne. Czy zajęcia rewalidacyjne dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, są obowiązkowe, czy rodzice mogą wyrazić pisemną rezygnację?
Zajęcia te dla ucznia są obowiązkowe (forma realizacji obowiązku szkolnego), w związku z tym szkoła powinna wspierać ucznia, m. in. poprzez indywidualizowanie pracy zgodnie z wymowami rozporządzenia.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile powinna trwać godzina lekcyjna zajęć praktycznych? Jedyną regulację dotyczącą czasu trwania godziny lekcyjnej znajduję w §10 ust.1. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 17 marca 2017 r. Zgodnie z tym rozporządzeniem wprowadzam w CKP godzinę lekcyjna w wymiarze 45 min.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie prawnej organ prowadzący szkołę kontroluje dokumentację z kontroli zarządczej np.: statut, regulaminy obowiązujące w szkole, zarządzenia dyrektora. Czy istnieje jakaś podstawa prawna że dyrektor może nie udostępnić dokumentów szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako opiekuna wycieczki szkolnej kilkudniowej mogę wziąć emerytowanego nauczyciela mojej szkoły? Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli jest to możliwe, to proszę o odpowiedź na pytanie, które nie jest związane z nadzorem pedagogicznym, ale dla mnie wyjaśnienie tej sprawy jest bardzo istotne.
Pytanie: Czy obowiązkiem pracodawcy jest uzgadnianie przyznawanych świadczeń z ZFŚS z Zarządem Oddziału ZNP, jeżeli w przedszkolu żaden pracownik nie należy do ZNP a jedynym członkiem ZNP jest jeden emerytowany pracownik - z 50 osób uprawnionych do świadczeń.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywa od lutego do końca czerwca na zwolnieniu lekarskim, od lipca chce skorzystać z urlopu wypoczynkowego, a od września odejść na urlop zdrowotny, czy w związku z tym mam obowiązek skierować go na badania kontrolne w medycynie pracy, czy nie?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe