Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Informacje prasowe
Jak zareagować na agresję
Jeśli twoje dziecko padło ofiarą "kocenia", które nie było zabawą, ale agresywnym zachowaniem, poinformuj szkołę o takim zdarzeniu. Wychowawcy maj ą obowiązek reagowania na każdą formę agresji. -W statutach szkół przewidziano konsekwencje dla takich osób. Niestety, niezgłaszanie tego typu zachowań ciągle jest powszechnym zjawiskiem. "Koceni" uczniowie mają nadzieję, że zgoda na nękanie ich na początku nauki szkolnej sprawi, że będzie to tylko jednorazowe wydarzenie. I chcą przeczekać. Mają wrażenie, że gdy zgłoszą nauczycielom, co się wydarzyło, będą prześladowani przez cały czas. W rezultacie jest to przyzwolenie na złe zachowanie i propagowanie bezkarności. W tym miejscu odpowiedzialność leży więc po stronie rodziców i pracowników szkoły. Dziecko musi im ufać i mieć pewność, że dobrze poradzą sobie ze sprawą, którą im powierza. Kiedy tak będzie, bez oporów opowie o problemach zaufanej osobie.
źródło: Polska, autor: Anna Dąbrowska
Data: 2010/10/05