Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Arkusz monitorowania organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej wydany przez MEN wymaga wskazania liczby uczniów objętych "zindywidualizowaną ścieżką kształcenia". Czym konkretnie jest ta ścieżka i co ją określa? Uczą się u nas w szkole uczniowie posiadający orzeczenie o kształceniu specjalnym- mają zajęcia z grupą a także wybrane lekcje odbywają się indywidualnie z nauczycielem. Czy te osoby zalicza się do uczniów objętych właśnie "zindywidualizowaną ścieżką kształcenia"?
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia – to nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej wprowadzona od 1 września 2017r. rozporządzeniem MEN z 9 sierpnia 2017 w sprawie zasad organizacji i udzielania tejże pomocy (Dz.U z 25 sierpnia 2017 poz. 1591):
- Adresowana jest wyłącznie do uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć wspólnie z odziałem klasowym – głównie do uczniów przewlekle chorych – którym poradnia psychologiczno-pedagogiczna wskazała tę formę pomocy w wydanej uczniowi opinii – nie dłużej jednak niż na rok szkolny.
- Zindywidualizowanej ścieżki NIE ORGANIZUJE SIĘ dla uczniów objętych kształceniem specjalnym oraz nauczaniem indywidualnym.
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia, wraz z procedurą objęcia nią ucznia opisana jest bardzo dokładnie w w/w rozporządzeniu w § 12 ust 1- 10
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w związku z przedłużonym terminem zamknięcia szkół do świąt wielkanocnych uczymy zdalnie zachowując przerwę świąteczną w szkole czy do Wielkiego Piątku?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w Ośrodku wychowawczym jako pedagog mialam 30 godzin pensum, pracując również w niedzielę i sobotę. Co zmieni się w roku szkolnym 2009/10?
- Czy w roku szkolnym 2019/2020 będzie można uruchomić kursy KKZ na podstawie podstawy programowej kształcenia w zawodach z 2017 r. („dwuliterowy”) i do kiedy kurs powinien się zakończyć? Czy należy uruchomić kursy na podstawie podstawy programowej kształcenia w zawodach z 2019 r.(“trzyliterkowy”)?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie prawnej bądź w jaki sposób organ prowadzący określa liczbę oddziałów w szkole. Nadmieniam, że w szkole w której pracuję i w szkole sąsiedniej jest porównywalna liczba uczniów, a liczba oddziałów jest różna. Jestem małą szkołą i zajęcia np. z muzyki i w-f są łączone. Czy liczba wychowawstw w szkole może być wykładnią do liczby oddziałów ? Nie mam też wzmianki co do liczby oddziałów w akcie założycielskim lub w innym dokumencie organu prowadzącego za wyjątkiem arkusza organizacji szkoły na dany rok. Czy przy podobnej liczbie dzieci mogą być rozbieżności dla tego samego organu?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Czy 2 godz. z art.42 KN można przydzielić na realizację dodatkowego języka obcego w klasie 4.szkoły podstawowej, włączyć do szkolnego planu nauczania, oceniać i klasyfikować,by wpisać na świadectwie szkolnym jako przedmiot nadobowiązkowy. Dotychczas realizowany był w ten sposób dodatkowy język obcy z godzin dyrektorskich, obecnie brakuje mi godzin,rodzice oczekują,że będzie oceniony i wpisany na świadectwie.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe