Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o wyjaśnienie w jaki sposób dokonać klasyfikacji ucznia klasy IV z orzeczeniem potrzeby kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm dziecięcy. Uczeń uczęszcza do szkoły ogólnodostępnej. Ma przyznane 14 godz. zajęć rewalidacyjnych. Nie mówi, ale reaguje na polecenia. Czy w tym przypadku możliwa jest ocena opisowa pedagoga specjalnego, czy powinien być klasyfikowany według obowiązującej skali ocen od 1 do 6.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Podstawą oceny postępów ucznia (także z autyzmem) są wymagania edukacyjne opracowane przez nauczycieli poszczególnych i dostosowane do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości ucznia.
Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych (określonych w szkolnym planie nauczania) i zachowania ucznia oraz ustaleniu - według skali określonej w statucie szkoły - śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Zasady oceniania ucznia z autyzmem byłyby inne, jeśli w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego byłby taki zapis.
Od roku 2012/2013 uczniowi należy opracować indywidualny program edukacyjno -terapeutyczny na podstawie rozporządzenia z 17 listopada 2010 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką dokumentację powinien prowadzić dyrektor szkoły, którego uczeń, ze względu na upośledzenie w stopniu głębokim spełnia obowiązek poza szkołą (w Ośrodku wychowawczo rehabilitacyjnym). Jak prowadzić arkusze? Jakie dokumenty powinny być w zasobach szkoły? Obecnie jest to uczeń klasy III SP. Czy zmieni się coś w od klasy IV? Inne świadectwo np?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem nowym dyrektorem SP z oddziałami przedszkolnymi. Jak dokonywać obserwacji lekcji w oddziałąah przedszkolnych? Czym powinny się różnić od obserwacji w szkole podstawowej? Mam 3-latki jak również zerówkę.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w sporządzeniu przykładowego raportu dotyczącego działań szkoły związanych z edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych- ( przedmiot ustalony na podstawie kierunków polityki oświatowej państwa- podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie i uprzejmie proszę o wyjaśnienie, czy w ramach 2 godzin z art.42KN można realizować zadania na rzecz ucznia. Spotkałam się z taką interpretacją i się z nią nie zgadzam. Moim zdaniem, zadania na rzecz ucznia można realizować nawet w domu bez obecności ucznia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nadal istnieje obowiązek tworzenia miesięcznych planów pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego w formie papierowej? Czy można je przechowywać jedynie w formie elektronicznej lub na dowolnym nośniku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe