Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co zrobić jeśli podczas głosowania za przyjęciem Uchwały było po tyle samo głosów za, przeciw i wstrzymujących się. Obecnych na 7 osób było 6osób (gdyż jedna os. jest na L4) w tym był również głos przewodniczącego. Uchwała zostaje przyjęta czy odrzucona?
Przepis art.73 ust.1 ustawy Prawo oświatowe stanowi, iż uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków. Powołany przepis ustanawia zasadę zwykłej większości głosów dla rozstrzygnięć podejmowanych w formie uchwał rady pedagogicznej. Oznacza to, że liczba głosów „za” powinna być większa niż głosów oddanych „przeciw”, głosy wstrzymujące są pomijane. Niezbędne kworum stanowi zawsze połowę członków rady, wobec czego w obecności mniejszej liczby osób rada nie jest władna podejmować żadnych rozstrzygnięć, nawet w zakresie jej kompetencji opiniodawczych. Zasady opisanej w ust.1 komentowanego artykułu ani w statucie, ani regulaminie rady zmienić nie wolno. Można natomiast regulować zasady głosowania i podejmowania rozstrzygnięć bardziej szczegółowo, np. poprzez zastrzeżenie, że w razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego rady.
W przedstawionej w pytaniu sytuacji uchwała nie została podjęta ( tyle samo głosów „za” i „przeciw”). Co zrobić? Można rozważyć wprowadzenie zasady głosowania, że w razie w razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego rady. Można także ponownie omówić projekt przedmiotowej uchwały i udzielić odpowiedzi na wszystkie związane z nim pytania i wątpliwości, i ponownie wnieść pod głosowanie rady.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz. U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy może prowadzić indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu głębokim w jego domu rodzinnym lub w domu pomocy społecznej, w którym jest umieszczone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka 18.08.1998 r. przyniosła świadectwo ukończenia doskonalenia zawodowego nauczycieli - Kurs terapii pedagogicznej w wymiarze 120 godzin zajęć dydaktycznych podstawa prawna: rozporządzenie MEN z dnia 10.08.1992 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. Nr 63, poz. 317), czy na tej podstawie można nauczycielce dać zajęcia z terapii pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje jeden obowiązujący wzór protokołu egzaminu klasyfikacyjnego i poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry
w klasach programowo najwyższych podejmujemy jedną uchwałę na koniec klasy 4 o promocji i klasyfikowaniu ? Czy podejmujemy 2 uchwały jedną o wynikach klasyfikacji z klasy 4 a drugą o ukończeniu szkoły przez ucznia ?
Czytam i są w różnych źródłach różne interpretacje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy dziecka w klasie I szkoły podstawowej. Rodzice wyjeżdżają z dziećmi za granicę.Tam nie będzie polskiej szkoły. Mama chce uczyć dziecko sama. Jak wygląda procedura w związku z tą sytuacją? Jakie przepisy prawne to regulują? Co powinnam zrobić jako dyrektor? Czy dziecko będzie zdawało egzamin po powrocie? Dodam, iż nie jest to moje dziecko "obwodowe".
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe