Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy do istniejącego zespołu szkół, w którym funkcjonuje przedszkole, szkołą podstawowa i gimnazjum można włączyć kolejne przedszkole?
Zgodnie z art. 62 ust. 1 i 1d ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) organ prowadzący szkoły różnych typów może je połączyć w zespół, a prowadzoną przez siebie szkołę podstawową - z prowadzonymi przez siebie przedszkolami mającymi siedzibę na obszarze objętym obwodem tej szkoły. W skład zespołu szkół publicznych mogą wchodzić: gimnazjum, szkoła podstawowa i więcej niż jedno przedszkole, pod warunkiem, że przedszkola mają zgodnie ze statutami siedziby na obszarze obwodu szkoły podstawowej wchodzącej w skład zespołu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do kl IV szkoły ogólnodostępnej uczęszcza uczennica, która posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną: intelektualną, wzrokową i ruchową. Rozporządzenie w sprawie udzielania pomocy psych - ped. określa tygodniowy wymiar zajęć 2 godz. rewalidacji na ucznia. Uczennica ma zalecenia pracy z tyflopedagogiem, logopedą, oligofrenopedagogiem, i rehabilitantem ruchowym. Czy tych 4 specjalistów muszę zatrudnić na 2 godz. po 0,5 dla każdego. Czy mogę po 1 godz. dla każdego specjalisty. Tyflopedagog i oligofrenopedagog w ramach 2 godz. rewalidacji, a logopeda i rehabilitacja ruchowa w ramach ogólnej pomocy psych. -ped.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Podpisałam z księdzem umowę na wynajem sali gimnastycznej. Na siatkówkę przyszła grupa ministrantów pod opieką dorosłej osoby (pana kościelnego). Jak powinnam się zachować, rozwiązać umowę, czy nie ingerować pod czyją opieką jest młodzież. Zajęcia odbywają się wieczorem po zajedziach szkolnych. Na terenie szkoły jest tylko sprzątaczką.Dziękuje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy prawidłowo postąpić w sytuacji, w której uczennica długotrwale przebywa w przy szpitalnym specjalnym ośrodku szkolno - wychowawczym, tam chodzi do klasy II gimnazjalnej? Szkoła otrzymała informację potwierdzającą o realizowaniu przez uczennicę obowiązku szkolnego. Nasze pytanie brzmi, czy nadal ma widnieć w naszej ks. uczniów, a w dzienniku lekcyjnym ma za ten czas nieobecność, czy należy zrobić przekazanie ucznia i wykreślić ją z ks. uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada rodziców opiniuje szkolny zestaw programów nauczania i szkolny zestaw podręczników?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym uczęszcza do szkoły masowej, jak wygląda od strony prawnej nauczanie języka angielskiego tego dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe