Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy do niepublicznego ośrodka rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczego może uczęszczać dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną u którego jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim oraz od którego roku życia można przyjmować wychowanków do ww. placówki?
Zgodnie przepisami ogólnymi ośrodek przeznaczony jest, m.in. dla dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Do ośrodków niepublicznych wychowankowie przyjmowani są na podstawie zasad rekrutacji określonych przez te ośrodki. W związku z tym, podstawą przyjęcia jest:
- wniosek złożony przez rodziców, do którego w zależności od formy uczestnictwa dołączono:
- orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
- orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego;
- orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności wydane przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności;
- decyzja dyrektora, szkoły podstawowej w obwodzie których wychowanek mieszka zezwalającą na realizację obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą; decyzja wydawana jest na podstawie podania, które rodzice składają u dyrektora właściwej szkoły rejonowej.
W oparciu o złożone dokumenty, dyrektor ośrodka podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata do grona wychowanków. Decyzja ma formę pisemną i stanowi podstawę wpisu wychowanka do rejestru wychowanków.
Dyrektor powiadamia o przyjęciu wychowanka do ośrodka oraz informuje o spełnianiu przez wychowanka, obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki dyrektora szkoły podstawowej w obwodzie której wychowanek mieszka.
Jeżeli chodzi o wiek wychowanków, to zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz. U. z 2017 r., poz. 1606 z późn. zm.) wychowankiem ośrodka może być osoba, która ma maksymalnie 25 lat.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nie wiem, jak rozwiązać sprawę nauczyciela w-fu, otóż do tej pory szkoła moja była jego podstawowym zakładem pracy, chociaż nie miał pełnego etatu, dodatkowo pracował również w innej szkole, która należy do innej gminy. Byłoby wszystko w porządku, gdybym nie dowiedziała się, że ten nauczyciel został wicedyrektorem w drugiej szkole. Wiadomo, że obowiązki wicedyrektora musi wypełniać skrupulatnie. Obawiam się, że zaniedba swoje obowiązki w macierzystej szkole (wyjazdy na zawody, udział w życiu szkoły, naradach itd). Czy jest jakaś regulacja prawna lub interpretacja, która podpowie mi jak mam postąpić jako dyrektor macierzystej szkoły nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do klasy I szkoły podstawowej ogólnodostępnej będzie uczęszczało dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm. Czy dyrektor powinien zatrudnić dodatkowe osoby do pracy z dzieckiem np. pomoc, asystenta nauczyciela, nauczyciela wspomagającego? Jakie kwalifikacje powinny mieć te osoby? Czy zajęcia rewalidacyjne dla takiego ucznia może prowadzić nauczyciel, który ma skończoną oligofrenopedagogikę czy powinien mieć jeszcze inne kwalifikacje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W naszym przedszkolu podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7-12. Czy zajęcia dodatkowe, płatne dodatkowo przez rodziców mogą odbywać się w tych godzinach. Proszę o podanie podstawy prawnej. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy godzin dyrektorskich z nowej ramówki (klasa 1, 4 i 7 sp) - czy te godziny można przeznaczyć na obowiązkowe zajęcia, czy tylko na takie o charakterze rozwijającym zainteresowania uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy język obcy jest obowiązkowy w przedszkolu dla wszystkich dzieci?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe