Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy do szkoły dla młodzieży (technikum lub liceum ogólnokształcącego) może zostać przyjęty pełnoletni absolwent zasadniczej szkoły zawodowej?
Ponieważ UoSO nie definiuje pojęcia szkoły dla młodzieży, ani nie określa górnej granicy wieku takich uczniów, decyzja o przyjęciu ucznia należy do dyrektora (w trakcie roku szkolnego, jeśli w szkole są wolne miejsca) albo kandydat bierze udział w naborze na nowy rok szkolny (art. 20a ust. 1 i 2 UoSO), pod warunkiem, że granicy wieku nie określa statut danej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy edukacji domowej: czy dyrektor niepublicznego liceum (uprawnienia szkoły publicznej) może wyrazić zgodę na edukacje domową ucznia w klasie czwartej (poprzednie klasy uczeń kończył w normalnym trybie)? Uczeń kończy 18 lat w styczniu 2024 r. Jeżeli istnieje taka możliwość to jakie akty prawne to regulują i czy jest potrzebna opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel na zajęcia dodatkowe - przygotowujące do sprawdzianu i egzaminu opracował program zajęć, a nie plan? Czy bez opinii nauczyciela, metodyka, braku wpisu w zestaw szkolnych programów nauczania nauczyciel może sobie samodzielnie realizować taki program? Jakie są podstawy prawne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o opinię prawną dotyczącą kwalifikacji nauczyciela języków obcych.
Opis sytuacji nauczyciela 1: nauczyciel zatrudniony w 1996 r. Wykształcenie: licencjat z języków obcych. Brak studiów magisterskich. Zatrudnienie przez mianowanie (akt nadania): 2005 r. Późniejsze dyplomowanie z 2011 r.
Czy nauczyciel ma prawo nauczać w szkole ponadpodstawowej na podstawie posiadanych kwalifikacji? Czy należy zatrudnić go z aktu mianowania, czy jako nauczyciela bez uprawnień spoza tabeli?
Opis sytuacji nauczyciela 2: nauczyciel zatrudniony w 2007 r. Wykształcenie: studia magisterskie z filologii germańskiej, licencjat z filologii angielskiej. Zatrudnienie przez mianowanie (akt nadania): 2019 r. Nauczyciel zatrudniony w wymiarze 15/18 j. niemiecki oraz 5/18 j. angielski.
Czy nauczyciel powinien być zatrudniony na podstawie mianowania z obu przedmiotów? Czy z języka niemieckiego z aktu mianowania, a z angielskiego jako bez odpowiedniego wykształcenia spoza tabeli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor, który obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim, rodzicielskim oraz zaległym wypoczynkowym i wraca 9 kwietnia do pracy może wcześniej złożyć wniosek do organu sprawującego nadzór o dokonanie oceny pracy? Jak obowiązuje podstawa prawna w 2018 roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Podstawa prawna do uchwały klasyfikacyjnej i promującej uczniów w roku szkolnym 2014/2015.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe