Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor może zmienić profil klasy po pierwszym roku nauki w liceum ogólnokształcącym (np.na prośbę rodziców?)
Nie, takich zmian nie powinno się wprowadzać po roku nauki uczniów, dla których profil był już wybrany zgodnie z § 7 zał. nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.)
Dyrektor liceum w porozumieniu z radą szkoły, (jeśli nie funkcjonuje - jej zadania wykonuje rada pedagogiczna), z radą rodziców i samorządem uczniowskim, ustala na początku etapu edukacyjnego dla danego oddziału od 2 - 4 przedmiotów, ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym - tzw. profilem klasy.
Zatem przepisy nie przewidują możliwości wprowadzania zmiany po roku nauki liceum ogólnokształcącego przedmiotów ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym wybranych z uwzględnieniem zainteresowań uczniów oraz możliwości organizacyjnych, kadrowych i finansowych liceum.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.)
§ 7. Dyrektor liceum, w porozumieniu z rada liceum albo w porozumieniu z radą pedagogiczna, radą rodziców i samorządem uczniowskim, z uwzględnieniem zainteresowań uczniów oraz możliwości organizacyjnych, kadrowych i finansowych liceum, wyznacza na początku etapu edukacyjnego dla danego oddziału lub zespołu od 2 do 4 przedmiotów, ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły dla dorosłych, w której funkcjonuje klasa OHP - gimnazjum dla dorosłych. Co mam zrobić z uczniem, który nie ukończył 18-tu lat i na koniec I semestru otrzymał 4 oceny niedostateczne i 2 nieklasyfikowania. Proszę nie podawać mi Rozporzadzenie..., ponieważ wiem, że w szkołach dla dorosłych obowiazuje klasyfikacja semestralna. Uczeń nieletni ma obowiązek szkolny do ukończenia gimnazjum, co więc mam z nim zrobić po pierwszym semestrze ?
Czy w statucie szkoły można umieścić zapis mówiący, że dla nieletnich obowiazuje klasyfikacja roczna? Nadmieniam, że nie mam semestrów, które rozpoczynałyby się w styczniu. Na powtarzanie semestru uczeń musi czekać pół roku, co ma wtedy robić ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie mogą zostać podjęte przez gminę działania w stosunku do szkoły i nauczycieli w niej zatrudnionych w przypadku nie przedłużenia umowy na prowadzenie szkoły przez stowarzyszenie? Czy gmina ma obowiązek dalszego prowadzenia szkoły, jakie kroki może podjąć w sprawie jej przyszłości (likwidacja, przekazanie innemu stowarzyszeniu - terminy tych działań, czy ma obowiązek wypłacenia odpraw nauczycielom wynikających z KN w przypadku ewentualnej likwidacji szkoły bądź odmowie przez nauczycieli przyjęcia nowych warunków pracy i płacy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor niepublicznego przedszkola może być zatrudniony tylko na 1/2 etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego np.w propozycji karty oceny pracy nauczyciela nie ma placówek opiekuńczo-wychowawczych typu BURSA?Tam też pracują nauczyciele i miło by było gdyby mogli liczyć na wsparcie ze strony portalu jakim jest nadzór pedagogiczny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniłam nauczycielkę stażystkę (z oligofrenopedagogiką) na pół etatu do klasy I, do której uczęszcza dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy można utworzyć oddział integracyjny, jeśli nauczyciel, współorganizując kształcenie, ma pół etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe