Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor szkoły może wejść na obserwację lekcji bez zapowiedzi?
Dyrektor szkoły we współpracy z innymi nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze,w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego:1) przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości pracy szkoły lub placówki;2) kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły;3) wspomaga nauczycieli w realizacji ich zadań, w szczególności przez:a) diagnozę pracy szkoły lub placówki,b) planowanie działań rozwojowych, w tym motywowanie nauczycieli do doskonalenia zawodowego,c) prowadzenie działań rozwojowych, w tym organizowanie szkoleń i narad.2. Ewaluację wewnętrzną przeprowadza się w odniesieniu do zagadnień uznanych w szkole za istotnew jej działalności.3. W celu realizacji zadań, dyrektor szkoły w szczególności obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zajęcia i czynności wynikającez działalności statutowej szkoły.Dyrektor opracowuje plan nadzoru, który zawiera w szczególności:1) przedmiot ewaluacji wewnętrznej oraz termin jej przeprowadzenia;2) tematykę i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły;3) zakres wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań.Dyrektor w planie nadzoru określa tematykę i terminy przeprowadzania kontroli. Jeśli natomiast uzna, że obserwacja jest niezbędnym elementem bieżącej kontroli, może ja przeprowadzić poza planowanymi działaniami wyszczególnionymi w dokumencie nadzoru pedagogicznego.
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, w szczególności § 24.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń klasy IV szkoły podstawowej posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim (jeden uczeń) i niedowidzenie (drugi uczeń) może nie uczęszczać na drugi język obcy, który na etapie podstawówki jest dodatkowy? Czy musi być jakieś podanie od rodzica, decyzja dyrektora czy też zwyczajnie w tym czasie może mieć zajęcia na świetlicy lub rewalidację? Rozporządzenie mówi o zwolnieniu ucznia, ale na etapie gimnazjum, a co z podstawówką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty i sprawy ustala dyrektor szkoły ze związkami zawodowymi? Jakie są kompetencje związków w szkole?Czy dyrektor ustala wraz ze związkami plan finansowy na dany rok z funduszu socjalnego, czy tylko daje do wglądu?.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wyjeżdżając z uczniami na konkurs/zawody sportowe należy stosować się do rozporządzenia MENiS z 8 listopada 2001r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Jak należy interpretować przepis: § 7. ust. 4; Rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z dnia 22 lutego 2012 r. poz. 204 ze zm.), w zakresie tworzenia grup koedukacyjnych na lekcjach wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej?; cyt.§ 7. ust. 4; W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej zajęcia wychowania fizycznego w zależności od realizowanej formy tych zajęć mogą być prowadzone łącznie albo oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. PYTANIE: Czy w szkole ponadgimnazjalnej na zajęciach z wychowania fizycznego (prowadzonych w systemie klasowo lekcyjnym) można tworzyć grupy koedukacyjne, tzn. jedną lub dwie dziewczyny przydzielić do grupy chłopców? Jak zinterpretować zapis, że koedukacja jest możliwa: cyt: "...w zależności od realizowanej formy tych zajęć ..."?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam się zapytać jaka powinna być podstawa prawna w statucie szkoły oraz przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe