Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dziecko z orzeczenie o niepełnosprawności umiarkowanej, może uczęszczać do szkoły ogólnodostępnej powyżej 8-go roku życia? Do którego roku życia może uczęszczać do klasy "0"?
Jeśli pytanie dotyczy dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym – wydane przez właściwą Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, to należy zastosować się do przepisów mówiących, iż dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego mają możliwość dwukrotnego odroczenia spełniania obowiązku szkolnego, a więc mogą uczęszczać do tzw. „0” nie dłużej niż do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 9 lat - art. 1 pkt 2 lit. a i pkt 6 ustawy z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r., poz. 35).
Nie ma przepisu prawnego zakazującego dziecku niepełnosprawnemu – bez względu na rodzaj i stopień tej niepełnosprawności, czy też wiek życia – uczęszczania do szkoły ogólnodostępnej. Typ szkoły, w jakiej dziecko ma realizować obowiązek szkolny sugerowany jest rodzicom w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Jednak ostateczny wybór placówki dla dziecka należy wyłącznie do rodziców.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przez jaki czas należy przechowywać w szkole dokumenty dotyczące wycieczek szkolnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka urodziła dziecko 22.09.2020 r. Od 1.09.2020 r. była na zwolnieniu lekarskim. Korzysta z urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego w sumie do 20.09.2021 r., a następnie będzie na urlopie wypoczynkowym przez 56 dni. Na zwolnienie lekarskie również przeszła bezpośrednio po ubiegłorocznych wakacjach (czy to też ma znaczenie?). Jak długo trwa przerwa w jej stażu? Czy może kontynuować awans po powrocie? Wcześniej odbyła 2 lata stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W moim niepublicznym przedszkolu dzieci z autyzmem mają prowadzoną terapię behawioralną w wymiarze 10-15 h w tygodniu. Czy zajęcia terapeutyczne powinnam rozbić na: •obowiązkowe zajęcia rewalidacyjne - i tu terapia behawioralna ; •zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej - zajęcia z logopedą, psychologiem? Terapię behawioralną również prowadzi logopedia. Jaka jest dokładnie różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W zakładce "dokumenty" znalazłam propozycję zapisu w dzienniku przedszkola z uwzględnieniem 1/5 dla 5-6latków. Bardzo proszę o propozycję zapisu dla 3-4 latków z uwzględnieniem 1/5
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1. Jak poprawnie powinno być Przedmiotowe zasady oceniania czy przedmiotowy system oceniania?
2.W ramach zespołu mam technikum i LO.
W technikum nauczyciele ujednolicili dla wszystkich przedmiotów jedną skalę ocen. Natomiast w LO nauczyciele nie chcą ujednolicić skali ocen i jeszcze wprowadzić + i -. Z praktyki ujednolicona skala ocen bardzo ułatwia pracę np. przy egzaminach klasyfikacyjnych, poprawkowych, ponadto zapisy w statucie są w jednej tabeli a nie w 7. W jaki sposób mogę przekonać nauczyieli o zasadności wprowadzenia jednej skali dla LO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe