Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Placówka niepubliczna podlega rejestracji przez gminę na podstawie wniosku osoby prowadzącej o wpis do ewidencji placówek edukacyjnych. Postępowanie odbywa się na zasadach...

PORADA PRAWNA

02 sierpnia 2020 Inne

Czy gmina może odmówić zarejestrowania przedszkola niepublicznego w rejestrze placówek oświatowych w przypadku dostarczenia wszystkich wymaganych dokumentów? Jakie terminy dostarczenia obowiązują przy zakładaniu przedszkola?

Placówka niepubliczna podlega rejestracji przez gminę na podstawie wniosku osoby prowadzącej o wpis do ewidencji placówek edukacyjnych. Postępowanie odbywa się na zasadach wskazanych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.- dalej kodeks postępowania administracyjnego). Jeśli wszystkie dokumenty wymagane do rejestracji placówki są prawidłowe, gmina nie może odmówić zarejestrowania przedszkola.
Zgłoszenie do ewidencji osoby prowadzącej (osoby prawnej lub fizycznej) powinno zgodnie z art. 168 ust. 4 z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm) zawierać:
• oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania (w przypadku osoby fizycznej) lub siedziby (w przypadku osoby prawnej);
• określenie odpowiednio typu lub placówki (w tym przypadku wskazanie, że ma to być przedszkole) oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania;
• wskazanie miejsca prowadzenia przedszkola oraz informacji o warunkach lokalowych
• statut ośrodka;
• dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w przedszkolu;
• dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.
Przepisy wymagają dołączenia do wniosku szeregu dokumentów.
Zgodnie z art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego gmina zobowiązana jest załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki, w szczególności te, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ. Z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku wniosku o wpis.
Z kolei załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Jeżeli gmina prowadzi postępowanie wyjaśniające to obowiązuje ją termin miesięczny, a w przypadku sprawy bardzo skomplikowanej dwumiesięczny.
Jeżeli organ nie załatwia spraw zgodnie z terminami określonymi w art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego stronie służy prawo do ponaglenia i złożenia skargi na bezczynność.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT