Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Na podstawie art. 363 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 kształcenie specjalne dla uczniów...

PORADA PRAWNA

22 września 2017 Nadzór pedagogiczny

Czy IPET-y w gimnazjum można tylko zmodyfikować, czy trzeba napisać nowe, by były ważne od 1 października 2017 r.?

Na podstawie art. 363 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 kształcenie specjalne dla uczniów gimnazjum do czasu zakończenia nauki jest organizowane na podstawie rozporządzenia z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2015 r., poz. 1113, które w § 6 ust. 5 stanowi o opracowaniu IPET na okres, na jaki zostało wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, nie dłuższy jednak niż etap edukacyjny, co oznacza kontynuację dotychczasowych programów. Jedynie zgodnie z § 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1652 dotychczasowy IPET ucznia gimnazjum należy do 30 września 2017 r. dostosować do znowelizowanych od dnia 1 września 2017 r. warunków odnośnie jego treści – chodzi o uzupełnienie m.in. o wskazanie kierunku zintegrowanych oddziaływań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, które mają wpłynąć na poprawę funkcjonowania ucznia i wzmocnienie jego uczestnictwa w życiu szkoły, a ponadto przez określenie zajęć z zakresu doradztwa zawodowego prowadzonych od VII klasy szkoły podstawowej, zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu realizowanych w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz rodzaju i sposobu dostosowania warunków organizacji kształcenia specjalnego do rodzaju niepełnosprawności ucznia, z wykorzystaniem technologii wspomagających to kształcenie. Jeśli IPET nie zostanie uzupełniony do dnia 30 września 2017 r., z dniem 1 października 2017 program straci ważność i konieczne będzie opracowanie nowego programu (art. 311 PWuPO).

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Podstawa prawna

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT