Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje obowiązek niszczenia świadectw szkół już nieistniejących (np. Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla Dorosłych). Jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej należy się oprzeć. I drugie pytanie z tym tematem związane - czy wystawiając duplikat dokumentu absolwentowi szkoły nieistniejącej należy to zrobić właśnie na 'starym' druku czy po prostu wypisać taki duplikat 'komputerowo' na 'zwykłej kartce papieru' zachowując układ oryginalnego druku?
Druki świadectwo szkolnych są drukami ścisłego zarachowania, dlatego są ewidencjonowane (§ 5 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz. U. z 2014 r., poz. 893), a zasady postępowania z takimi drukami określa każda jednostka oświatowa w swoich wewnętrznych regulacjach dotyczących postępowania z takimi drukami. Przepisy wprost nie określają obowiązku, ani sposobu zniszczenia zbędnych druków – jest to uzależnione od wewnętrznych procedur.
Duplikat świadectwa wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz "Duplikat", a na końcu dokumentu dodać wyrazy "oryginał podpisali" i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii absolwenta. W przypadku likwidacji szkoły duplikat świadectwa szkolnego wydaje kurator oświaty, a szkoły publicznej prowadzonej przez osobę prawną lub fizyczną - organ jednostki samorządu terytorialnego (§ 22 ust. 5 i 8 ww. rozporządzenia MEN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o procedurę postępowania z dzieckiem z alergią.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmianami prawa oświatowego jakie należy wprowadzić zmiany w statucie zespołu przedszkole SP i gimnazjum?
- Czy dla dzieci uczących się w ramach edukacji domowej sporządza się osobne dzienniki, czy są oni dopisani do dziennika jednego z oddziałów, czy tylko w księdze uczniów? Czy na koniec roku uczeń w edukacji domowej w klasie III może zdawać egzamin klasyfikacyjny z zakresu podstawy klasy IV i być promowany do klasy V?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Typowanie przez dyrektora nauczycieli do nagród i odznaczeń
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W świetle obowiązujących przepisów, jaka dokumentacja powinna znajdować się w szkole podstawowej, począwszy od regulaminów, poprzez procedury i zarządzenia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe