Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje podstawa prawna do sposobu formułowania tematu lekcji przez nauczyciela?
Przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646 nie precyzują zasad formułowania tematu przeprowadzonych zajęć, z tego względu może je określać statut lub wytyczne dyrektora – art. 98 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., art. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko w I kl. szkoły podstawowej niepełnosprawność intelektualna w stopniu znacznym-nauczanie indywidualne,
czy może być dopisane do oddziału edukacyjno-terapeutycznego (dziennik) gdzie mamy dzieci z gimnazjum i nauczyciel z tego oddziału realizuje z nim zajęcia indywidualne, czy dziecko to powinno być dopisane do oddziału gdzie jest szkoła podstawowa, a mimo to nauczyciel inny niż pracujący w tym oddziale może realizować z nim zajęcia indywidualne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola może odmówić udostępnienia tzw. diagnozy gotowości szkolnej dziecka jeżeli zwraca się o nią dyrektor szkoły do której obecnie uczęszcza dziecko do klasy pierwszej. Uczeń sprawia problemy wychowawcze, rodzice nie udostępnili diagnozy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy dokumentować zajęcia wychowania fizycznego w formie fakultetu w dzienniku lekcyjnym? (realizują różni nauczyciele, uczestniczą różni uczniowie)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, przyjęliśmy do szkoły ucznia powracającego z zagranicy (Niemcy)z promocją do kl. IV szkoły podstawowej. Rodzice jednak chcieliby cofnąć syna do kl. III ze względu na znajomość j. polskiego. Czy jest to możliwe w trakcie roku szkolnego i jaka jest droga służbowa takiego postępowania? Czy konieczna jest nostryfikacja świadectwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przyrody zatrudniona jest w mojej szkole na 1/2 etatu i w sąsiedniej szkole również na 1/2 etatu. W tym miesiącu dyrekcja z sąsiedniej szkoły poprosiła już dwa razy tj. 6 godz. w tygodniu o zastępstwa koleżeńskie, ponieważ nauczycielka w tym czasie miała w tej szkole dodatkowe zajęcia (uroczystości szkolne). Proszę o poradę jak mam zachować się w takiej sytuacji. Nie chciałabym, aby dzieci z mojej szkoły były stratne, a zależy mi również na dobrych kontaktach z sąsiednią szkołą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe