Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy magister wychowania fizycznego posiada automatycznie uprawnienia do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej?
Nie.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
Aby nauczyciel mógł prowadzić zajęcia gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej powinien przedstawić zaświadczenie z uczelni, że posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej. Studenci Akademii Wychowania Fizycznego w trakcie studiów mogli uzyskać dodatkowe kwalifikacje do prowadzenia tego typu zajęć. Jeśli jednak takiego zaświadczenia nie ma, powinien ukończyć studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny z zakresu gimnastyki korekcyjnej.
Zgodnie z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 12 maja 2004 r. – sygn. akt U 1/04 (Dz. U. Nr 122, poz. 1290) i pismem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 22 września 2004 r. skierowanym do wszystkich Kuratorów Oświaty kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach i placówkach posiada także osoba, która legitymuje się dyplomem ukończenia studiów magisterskich lub wyższych zawodowych na kierunku (specjalności) zgodnym lub zbliżonym z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć i posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie dokumenty zgodnie z przepisami prawa oświatowego należy dołączyć do kolejnych Aneksów do Arkusza Organizacyjnego Pracy Szkoły składanych do organu prowadzącego po 30 września 2017 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący ma obowiązek zapewnić dowóz ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim do szkoły specjalnej.Czy to upośledzenie z punktu widzenia Ustawy o systemie oświaty jest nazywane niepełnosprawnością.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na moje pytanie z dnia 3 września 2010 r.: "Z rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji w § 12 został uchylony ust. 5. Czy to oznacza, że nie trzeba wpisywać ocen, dat i klasy w pełnym brzmieniu? Czy nie trzeba "wykreślać" niewypełnionych rubryk?"
otrzymałem odpowiedź w Waszym serwisie:
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ze zm. z dn. 16 lipca 2009 r.:
14) § 12 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 lipca 2009 r. (Dz.U.09.116.977) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 sierpnia 2009 r.:
9) w § 12:
b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. Oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania, klasę i miesiąc urodzenia ucznia wpisuje się wyrazami w pełnym brzmieniu bez stosowania skrótów.
W rubryce, która nie jest wypełniona, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku niewypełnienia kilku kolejnych rubryk można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszej i ostatniej wolnej rubryki, w których wstawia się poziome kreski. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych wpisuje się "zwolniony(a)". W przypadku nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych wpisuje się "nieklasyfikowany(a)".".
Jest to cytat z obowiązującego rozporządzenia."
Chciałbym jednak zaznaczyć, że ostatnie zmiany we wspomnianym rozporządzeniu weszły w życie w dniu 1 września 2010 r. a nie w lipcu 2009 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Standardy ochrony małoletnich w jednostkach oświatowych 2024- czy dokumenty należy opracować także do przedszkola niepublicznego? Jeśli tak, to proszę o wzór dokumentu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie ucznia gimnazjum z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim można zwolnić z nauki drugiego języka. Czy można?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe