Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można przyjąć dziecko do szkoły masowej (gimnazjum, do klasy III) ze szkoły specjalnej z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (lekkie upośledzenie umysłowe) na prośbę rodziców?
Tak, można. Szczegółowe warunki powinien opisywać statut szkoły .
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy pełny etat w przedszkolu stanowić będzie w przypadku pensum 22-godzinnego (grupa dzieci 6-letnich),jeśli nauczyciel będzie miał 21 godzin pracy z grupą i 1 godzinę zajęć korekcyjno- kompensacyjnych z dziećmi 6-letnimi. Nauczycielka obawia się, że nie będzie miała wypracowanego etatu w przypadku np. nieobecności dzieci lub w czasie, kiedy zajęcia nie mogą być prowadzone z powodu świąt lub przerwy w pracy przedszkola.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Zespole Szkół Samorządowych funkcjonuje szkoła podstawowa i gimnazjum. Z dniem 1 września 2017r. staje się 8-letnią szkołą podstawową z klasami gimnazjalnymi. Kto opracowuje STATUT szkoły? Czy organ prowadzący, czy placówka? Czy powinien być tworzony na nowo, czy dopiero po wyjściu ostatniej klasy gimnazjalnej? Czy przez najbliższe dwa lata szkolne powinien być jedynie modyfikowany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W internacie Zespołu Szkół funkcjonuje grupa wychowawcza, w skład której wchodzą uczniowie technikum i zasadniczej szkoły zawodowej. Grupa liczy 35 osób. W grupie tej jest jeden wychowanek z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Symbol jego niepełnosprawności to: 07-S - choroby układu oddechowego i krążenia, 06-E – epilepsja. Czy w związku z tym przysługuje wychowawcom prowadzącym tę grupę dodatek za pracę w warunkach uciążliwych zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 2. Pracuję w zespole, w którego skład wchodzi szkoła policealna, centrum kształcenia ustawicznego i bursa. Każda z instytucji składowych ma swój statut. Statut ma również zespół. W statucie zespołu są dwa organy: dyrektor zespołu i rada zespołu, którą stanowią wszyscy pracownicy pedagogiczni zespołu. Każdy nauczyciel zatrudniany jest przez zespół. Jaki tytuł powinna mieć uchwała, która jest podejmowana przez radę? Uchwała rady pedagogicznej zespołu, czy uchwała rady zespołu? Czy w uchwale trzeba umieszczać informacje „uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia” i „wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi”?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki podejmuje dyrektor w sytuacji, kiedy nauczyciel stażysta nie przedłoży planu rozwoju zawodowego?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe