Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można w placówce oświatowej połączyć w oddziale dzieci z rożnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej (np.lekki i umiarkowany) z zachowanie odpowiednich podstaw nauczania dla każdego z nich?
Nie praktykuje się tego, albowiem poza realizowaniem na danym etapie edukacji dwóch podstaw programowych – jednej dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim (taka sama jak dla uczniów pełnosprawnych) oraz zupełnie innej dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym – trzeba również realizować odmienne wskazania zawarte w rozporządzeniu MEN w sprawie ramowych planów nauczania ((Dz. U. z dnia 22 lutego 2012 r. z póź.zm.), zgodnie z załącznikiem nr 2 - ramowy plan nauczania dla szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz załącznikiem nr 5 - ramowy plan nauczania dla gimnazjum specjalnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń III klasy w branżowej szkole I stopnia zdał egzamin z kwalifikacji zawodowej i zakończył 36-miesięczną praktykę jako młodociany pracownik, ale nie ukończył szkoły i powtarza III klasę. Jak w SIO należy uzupełnić dane dziedzinowe dotyczące statusu pracownika młodocianego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakiej drodze następuje udostępnienie pracownikowi akt osobowych przez pracodawcę? Czy pracownik ma swobodny wgląd do dokumentacji pracowniczej? Czy takie same zasady należy stosować wobec byłych pracowników? Czy dokumenty znajdujące się w teczce osobowej mogą być przez pracownika kopiowane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel będący na emeryturze pracowniczej, a zatrudniony w szkole jako nauczyciel religii na 9/18 etatu pedagogicznego, ma prawo do nagrody jubileuszowej (35-lecie)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy odroczenia obowiązku szkolnego dziecka. Czy dziecko, które posiada opinię poradni, z której wynika potrzeba odroczenia, może je uzyskać? Czy musi to być dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? W tym przypadku dziecko nie ma orzeczenia. Czy można mu odroczyć obowiązek bez orzeczenia? Czy Rada Pedagogiczna wydaje w tej sprawie opinię (podejmuje uchwałę)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września 2011r w mojej szkole będę miała dwa oddziały klasy piątej( razem 29 uczniów). Czy mogę połączyć te oddziały na zajęciach wychowania do życia w rodzinie? Wówczas nauczyciel nie będzie miał dwóch godzin, tylko jedną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe