Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można wprowadzić nowy statut, jeżeli poprzedni był kilka razy nowelizowany ?
W każdym statucie (w poprzednim również) w tzw. postanowieniach końcowych zawiera się regulację o treści: np.: Po 5 zmianach w treści statutu, wydaje się tekst ujednolicony. W przypadku licznych zmian lub tych, które naruszałyby spójność statutu, opracowuje się tekst ujednolicony. Tekst ujednolicony to nieoficjalny tekst jednolity mający zastosowanie na własne potrzeby danego podmiotu, tu: szkoły. Bowiem opracowanie i nadanie nowego statutu regulują przepisy ustawy. Warunkiem nadania nowego statutu jest przekształcenie szkoły lub jej utworzenie.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 59 ust. 6.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych.
Kształcenie dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w szkołach i oddziałach nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia w szkole ponadgimnazjalnej. Moje pytanie brzmi: Czy uczeń w ostatniej klasie szkoły ponadgimnazjalnej kończąc 24 lata w ciągu trwania roku szkolnego ma prawo do jej ukończenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do kiedy należy nadać nowy statut w szkole ośmioklasowej z oddziałami przedszkolnymi. Od kiedy powinien być wprowadzony do życia
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób powinna zostać zorganizowana lekcja wych.fizycznego, gdzie zgodnie z nowym rozporządzeniem, 2 godziny powinny być tylko prowadzone w systemie lekcyjnym? Czy plan wynikowy nauczyciela wych.fiz. powinien być odrębny na 2 godz. w systemie lekcyjnym i 2 godziny inny? Czy powinno być badane zapotrzebowanie na konkretne specjalności w ramach tych 2 godzinnych prowadzonych inaczej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pyt. 1. Czy nauczyciel mógł rozpocząć staż 4 września 2017 roku? (rozpoczęcie roku szkolnego w 2017 odbyło się z dniem 4 września),
Pyt 2. Z jaką datą kończy się staż rozpoczęty jw.?,
mając na uwadze art. 9d Ustawy Karta Nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel na zajęcia dodatkowe - przygotowujące do sprawdzianu i egzaminu opracował program zajęć, a nie plan? Czy bez opinii nauczyciela, metodyka, braku wpisu w zestaw szkolnych programów nauczania nauczyciel może sobie samodzielnie realizować taki program? Jakie są podstawy prawne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe